Procjena marginalnih troškova infrastrukture u novom modelu opterećenja infrastrukture
Marjan Sternad
; University of Maribor, Faculty of logistics, Mariborska 7, SI-3000 Celje, Slovenia
Timotej Jagrič
; University of Maribor, Faculty of Economics and Business, Razlagova 14, SI-2000 Maribor, Slovenia
Bojan Rosi
orcid.org/0000-0001-8301-7382
; University of Maribor, Faculty of logistics, Mariborska 7, SI-3000 Celje, Slovenia
APA 6th Edition Sternad, M., Jagrič, T. i Rosi, B. (2017). Procjena marginalnih troškova infrastrukture u novom modelu opterećenja infrastrukture. Tehnički vjesnik, 24 (3), 829-836. https://doi.org/10.17559/TV-20160218095139
MLA 8th Edition Sternad, Marjan, et al. "Procjena marginalnih troškova infrastrukture u novom modelu opterećenja infrastrukture." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 3, 2017, str. 829-836. https://doi.org/10.17559/TV-20160218095139. Citirano 04.03.2021.
Chicago 17th Edition Sternad, Marjan, Timotej Jagrič i Bojan Rosi. "Procjena marginalnih troškova infrastrukture u novom modelu opterećenja infrastrukture." Tehnički vjesnik 24, br. 3 (2017): 829-836. https://doi.org/10.17559/TV-20160218095139
Harvard Sternad, M., Jagrič, T., i Rosi, B. (2017). 'Procjena marginalnih troškova infrastrukture u novom modelu opterećenja infrastrukture', Tehnički vjesnik, 24(3), str. 829-836. https://doi.org/10.17559/TV-20160218095139
Vancouver Sternad M, Jagrič T, Rosi B. Procjena marginalnih troškova infrastrukture u novom modelu opterećenja infrastrukture. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 04.03.2021.];24(3):829-836. https://doi.org/10.17559/TV-20160218095139
IEEE M. Sternad, T. Jagrič i B. Rosi, "Procjena marginalnih troškova infrastrukture u novom modelu opterećenja infrastrukture", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 3, str. 829-836, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20160218095139
APA 6th Edition Sternad, M., Jagrič, T. i Rosi, B. (2017). Estimating marginal infrastructure cost in new infrastructure charging model. Tehnički vjesnik, 24 (3), 829-836. https://doi.org/10.17559/TV-20160218095139
MLA 8th Edition Sternad, Marjan, et al. "Estimating marginal infrastructure cost in new infrastructure charging model." Tehnički vjesnik, vol. 24, br. 3, 2017, str. 829-836. https://doi.org/10.17559/TV-20160218095139. Citirano 04.03.2021.
Chicago 17th Edition Sternad, Marjan, Timotej Jagrič i Bojan Rosi. "Estimating marginal infrastructure cost in new infrastructure charging model." Tehnički vjesnik 24, br. 3 (2017): 829-836. https://doi.org/10.17559/TV-20160218095139
Harvard Sternad, M., Jagrič, T., i Rosi, B. (2017). 'Estimating marginal infrastructure cost in new infrastructure charging model', Tehnički vjesnik, 24(3), str. 829-836. https://doi.org/10.17559/TV-20160218095139
Vancouver Sternad M, Jagrič T, Rosi B. Estimating marginal infrastructure cost in new infrastructure charging model. Tehnički vjesnik [Internet]. 2017 [pristupljeno 04.03.2021.];24(3):829-836. https://doi.org/10.17559/TV-20160218095139
IEEE M. Sternad, T. Jagrič i B. Rosi, "Estimating marginal infrastructure cost in new infrastructure charging model", Tehnički vjesnik, vol.24, br. 3, str. 829-836, 2017. [Online]. https://doi.org/10.17559/TV-20160218095139
Sažetak Konkurentnost željezničkog prijevoza u usporedbi s cestovnim se smanjuje, naročito na regionalnim željezničkim prugama. Kako bi se poboljšala ta situacija, EU je donijela razne direktive i pravila u svrhu povećanja učinkovitosti željezničkih poduzeća. U ovom radu predstavljamo organizacijski i ekonomski model koji se zasniva na europskoj politici vođenja lokalnog željezničkog sustava. Organizacijski model se temelji na analizi odluke o više kriterija. Za ekonomski smo model primijenili ekonometrijski pristup u procjeni funkcije troškova i marginalnih troškova na regionalnim prugama, koji predstavljaju osnovu troškova na željeznici. Primjenom takvog organizacijskog modela, poboljšat će se funkcioniranje željezničke mreže. Istraživanjem se ustanovilo da bi promjena postojećeg modela izračuna troškova korištenja infrastrukture donijela ekonomske koristi rukovodiocu željezničke infrastrukture i onima koji su zaduženi za promet. Primjenom predloženog modela također smo ustanovili da ima smisla povećati protok robe na nekorištenim željezničkim linijama jer su troškovi održavanja željezničke infrastrukture neelastični u odnosu na prevezene bruto tone.