hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

UTJECAJ DEMOGRAFSKIH KARAKTERISTIKA POTROŠAČA NA PROCES DONOŠENJA ODLUKE O KUPOVINI

Ivana Štulec   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6646-505X ; Katedra za trgovinu, Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Kristina Petljak   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5785-1928 ; Katedra za trgovinu, Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Jelena Rakarić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4678-179X ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 381-404 preuzimanja: 1.565* citiraj
APA 6th Edition
Štulec, I., Petljak, K. i Rakarić, J. (2017). UTJECAJ DEMOGRAFSKIH KARAKTERISTIKA POTROŠAČA NA PROCES DONOŠENJA ODLUKE O KUPOVINI. Ekonomska misao i praksa, (1), 381-404. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/183571
MLA 8th Edition
Štulec, Ivana, et al. "UTJECAJ DEMOGRAFSKIH KARAKTERISTIKA POTROŠAČA NA PROCES DONOŠENJA ODLUKE O KUPOVINI." Ekonomska misao i praksa, vol. , br. 1, 2017, str. 381-404. https://hrcak.srce.hr/183571. Citirano 21.10.2020.
Chicago 17th Edition
Štulec, Ivana, Kristina Petljak i Jelena Rakarić. "UTJECAJ DEMOGRAFSKIH KARAKTERISTIKA POTROŠAČA NA PROCES DONOŠENJA ODLUKE O KUPOVINI." Ekonomska misao i praksa , br. 1 (2017): 381-404. https://hrcak.srce.hr/183571
Harvard
Štulec, I., Petljak, K., i Rakarić, J. (2017). 'UTJECAJ DEMOGRAFSKIH KARAKTERISTIKA POTROŠAČA NA PROCES DONOŠENJA ODLUKE O KUPOVINI', Ekonomska misao i praksa, (1), str. 381-404. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/183571 (Datum pristupa: 21.10.2020.)
Vancouver
Štulec I, Petljak K, Rakarić J. UTJECAJ DEMOGRAFSKIH KARAKTERISTIKA POTROŠAČA NA PROCES DONOŠENJA ODLUKE O KUPOVINI. Ekonomska misao i praksa [Internet]. 2017 [pristupljeno 21.10.2020.];(1):381-404. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/183571
IEEE
I. Štulec, K. Petljak i J. Rakarić, "UTJECAJ DEMOGRAFSKIH KARAKTERISTIKA POTROŠAČA NA PROCES DONOŠENJA ODLUKE O KUPOVINI", Ekonomska misao i praksa, vol., br. 1, str. 381-404, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/183571. [Citirano: 21.10.2020.]

Sažetak
Ponašanje potrošača u procesu kupovnog odlučivanja određeno je mnogim čimbenicima, a cilj ovog rada je istražiti utjecaj demografskih čimbenika na proces donošenja kupovne odluke. Za potrebe rada provedeno je primarno istraživanje među hrvatskim potrošačima instrumentom anketnog upitnika s ciljem ispitivanja utječu li, i na koji način, demografske karakteristike ispitanika poput spola, dobi, obrazovanja, radnog statusa i osobnih prihoda na proces donošenja odluke o kupovini. Identificiranje demografskih obilježja potrošača pomaže maloprodavačima u određivanju ciljnih tržišta te u predviđanju budućih kupovnih navika potrošača. Znanstveni doprinos rada ogleda se u tome što je kupovni proces istraživan zasebno po fazama procesa temeljem čega se mogu donijeti konkretni zaključci i preporuke maloprodavačima kako prilagoditi maloprodajnu strategiju ciljanom segmentu potrošača. U obradi rezultata korišteni su statistički testovi, t-test i ANOVA. Rezultati pokazuju da demografske karakteristike ispitanika utječu na proces donošenja odluke o kupovini, te da se njihov utjecaj razlikuje, kako međusobno, tako i po fazama kupovnog procesa.

Ključne riječi
ponašanje potrošača; proces donošenja odluke o kupovini; demografske karakteristike

Hrčak ID: 183571

URI
https://hrcak.srce.hr/183571

Posjeta: 2.311 *