hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

ANALIZA ČIMBENIKA ODRŽIVE POTROŠNJE GENERACIJE Z U MODNOJ INDUSTRIJI

Andrea Razum
Irena Pandža Bajs
Zrinka Zekić

Fulltext: croatian, pdf (315 KB) pages 297-318 downloads: 825* cite
APA 6th Edition
Razum, A., Pandža Bajs, I. & Zekić, Z. (2017). ANALIZA ČIMBENIKA ODRŽIVE POTROŠNJE GENERACIJE Z U MODNOJ INDUSTRIJI. Ekonomski pregled, 68 (3), 297-318. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/184598
MLA 8th Edition
Razum, Andrea, et al. "ANALIZA ČIMBENIKA ODRŽIVE POTROŠNJE GENERACIJE Z U MODNOJ INDUSTRIJI." Ekonomski pregled, vol. 68, no. 3, 2017, pp. 297-318. https://hrcak.srce.hr/184598. Accessed 3 Mar. 2021.
Chicago 17th Edition
Razum, Andrea, Irena Pandža Bajs and Zrinka Zekić. "ANALIZA ČIMBENIKA ODRŽIVE POTROŠNJE GENERACIJE Z U MODNOJ INDUSTRIJI." Ekonomski pregled 68, no. 3 (2017): 297-318. https://hrcak.srce.hr/184598
Harvard
Razum, A., Pandža Bajs, I., and Zekić, Z. (2017). 'ANALIZA ČIMBENIKA ODRŽIVE POTROŠNJE GENERACIJE Z U MODNOJ INDUSTRIJI', Ekonomski pregled, 68(3), pp. 297-318. Available at: https://hrcak.srce.hr/184598 (Accessed 03 March 2021)
Vancouver
Razum A, Pandža Bajs I, Zekić Z. ANALIZA ČIMBENIKA ODRŽIVE POTROŠNJE GENERACIJE Z U MODNOJ INDUSTRIJI. Ekonomski pregled [Internet]. 2017 [cited 2021 March 03];68(3):297-318. Available from: https://hrcak.srce.hr/184598
IEEE
A. Razum, I. Pandža Bajs and Z. Zekić, "ANALIZA ČIMBENIKA ODRŽIVE POTROŠNJE GENERACIJE Z U MODNOJ INDUSTRIJI", Ekonomski pregled, vol.68, no. 3, pp. 297-318, 2017. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/184598. [Accessed: 03 March 2021]

Abstracts
Rad istražuje održivu potrošnju generacije Z u modnoj industriji i čimbenike koji utječu na kupnju odjeće proizvedene u skladu sa zahtjevima održivog razvoja. Iako mladi potrošači postaju sve više osviješteni o štetnom utjecaju modne industrije na okoliš, o problemima dječjeg rada, iskorištavanju radnika i prenapučenih tvornica, kao i kvalitete tako proizvedenih odjevnih predmeta, ipak u procesu kupovnih odluka dolazi do potrošačkog jaza i ne ostvaruju etičku potrošnju proizvoda modne industrije. Sukladno tome važno je istražiti koji čimbenici utječu na njihovu etičku potrošnju te koliki je njihov utjecaj na kupovno ponašanje potrošača. Za analizu utjecaja varijabli svjesnosti potrošača o zaštiti okoliša, uključenosti u ekološke aktivnosti, obitelji, vršnjaka i medija na važnost elemenata održive potrošnje generacije Z prilikom kupnje odjevnih predmeta, korištena je multivarijantna metoda PLS-SEM. Sukladno provedenoj analizi zaključeno je da mediji, obitelj i vršnjaci posredno preko uključenosti u ekološke probleme zajednice pozitivno utječu na održivu potrošnju generacije Z pri kupnji proizvoda modne industrije, dok ekološka osviještenost nema značajan utjecaj na njihovu održivu potrošnju u modnoj industriji.

Keywords
održiva potrošnja; modna industrija; generacija Z

Hrčak ID: 184598

URI
https://hrcak.srce.hr/184598

[english]

Visits: 1.936 *