hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.31820/pt.26.2.2

Emocionalna inteligencija i agresivno ponašanje u djetinjstvu i adolescenciji – Pregled istraživanja

Ana Babić Čikeš ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, PDF (447 KB) str. 283-308 preuzimanja: 849* citiraj
APA 6th Edition
Babić Čikeš, A. (2017). Emocionalna inteligencija i agresivno ponašanje u djetinjstvu i adolescenciji – Pregled istraživanja. Psihologijske teme, 26 (2), 283-308. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.2
MLA 8th Edition
Babić Čikeš, Ana. "Emocionalna inteligencija i agresivno ponašanje u djetinjstvu i adolescenciji – Pregled istraživanja." Psihologijske teme, vol. 26, br. 2, 2017, str. 283-308. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.2. Citirano 23.09.2021.
Chicago 17th Edition
Babić Čikeš, Ana. "Emocionalna inteligencija i agresivno ponašanje u djetinjstvu i adolescenciji – Pregled istraživanja." Psihologijske teme 26, br. 2 (2017): 283-308. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.2
Harvard
Babić Čikeš, A. (2017). 'Emocionalna inteligencija i agresivno ponašanje u djetinjstvu i adolescenciji – Pregled istraživanja', Psihologijske teme, 26(2), str. 283-308. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.2
Vancouver
Babić Čikeš A. Emocionalna inteligencija i agresivno ponašanje u djetinjstvu i adolescenciji – Pregled istraživanja. Psihologijske teme [Internet]. 2017 [pristupljeno 23.09.2021.];26(2):283-308. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.2
IEEE
A. Babić Čikeš, "Emocionalna inteligencija i agresivno ponašanje u djetinjstvu i adolescenciji – Pregled istraživanja", Psihologijske teme, vol.26, br. 2, str. 283-308, 2017. [Online]. https://doi.org/10.31820/pt.26.2.2

Sažetak

Svrha je ovog rada dati pregled istraživanja razvoja emocionalne inteligencije (EI) i agresivnosti u djetinjstvu i adolescenciji, kao i studija koje su se bavile odnosom ovih dvaju konstrukata u toj dobi. Već sam pregled podataka o razvoju upućuje na moguće poveznice u razvojnim putanjama emocionalnih sposobnosti i agresivnosti. No istraživanja povezanosti varijabli emocionalnog doživljavanja i procesiranja emocija s različitim aspektima agresivnosti prilično su rijetka. Većina rezultata postojećih istraživanja upućuje na povezanost između ovih dvaju konstrukata, ali problem u donošenju jasnih zaključaka velike su razlike u konceptualizacijama, primijenjenim mjerama, uzorcima i metodama. U budućim je istraživanjima važno usmjeriti se na ispitivanje specifičnih veza između svake razine EI, užih sposobnosti koje pripadaju pojedinim razinama i različitih oblika agresivnosti. Osim toga, važno je ispitati mogućnosti utjecaja na svaku od specifičnih sposobnosti s obzirom na njihove razvojne putanje i važnost za agresivno ponašanje u pojedinoj točki razvoja. Položaj varijabli EI unutar konstelacije mnogih drugih korelata agresivnog ponašanja u različitim razvojnim razdobljima također je bitan problem potencijalnih istraživanja. Primjena bi rezultata takvih istraživanja u kreiranju programa prevencije agresivnog ponašanja povećala njihovu efikasnost, ali i omogućila valjaniju procjenu učinka primijenjenih tretmana.

Ključne riječi
agresivnost; emocionalna inteligencija; djetinjstvo; adolescencija

Hrčak ID: 184779

URI
https://hrcak.srce.hr/184779

[engleski] [španjolski]

Posjeta: 2.055 *