hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Treći medijski sektor iz perspektive demokratski angažiranih publika

Dina Vozab ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu
Zrinjka Peruško   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7990-0997 ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu
Antonija Čuvalo ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 108-131 preuzimanja: 330* citiraj
APA 6th Edition
Vozab, D., Peruško, Z. i Čuvalo, A. (2017). Treći medijski sektor iz perspektive demokratski angažiranih publika. Politička misao, 54 (3), 108-131. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/186455
MLA 8th Edition
Vozab, Dina, et al. "Treći medijski sektor iz perspektive demokratski angažiranih publika." Politička misao, vol. 54, br. 3, 2017, str. 108-131. https://hrcak.srce.hr/186455. Citirano 13.12.2019.
Chicago 17th Edition
Vozab, Dina, Zrinjka Peruško i Antonija Čuvalo. "Treći medijski sektor iz perspektive demokratski angažiranih publika." Politička misao 54, br. 3 (2017): 108-131. https://hrcak.srce.hr/186455
Harvard
Vozab, D., Peruško, Z., i Čuvalo, A. (2017). 'Treći medijski sektor iz perspektive demokratski angažiranih publika', Politička misao, 54(3), str. 108-131. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/186455 (Datum pristupa: 13.12.2019.)
Vancouver
Vozab D, Peruško Z, Čuvalo A. Treći medijski sektor iz perspektive demokratski angažiranih publika. Politička misao [Internet]. 2017 [pristupljeno 13.12.2019.];54(3):108-131. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/186455
IEEE
D. Vozab, Z. Peruško i A. Čuvalo, "Treći medijski sektor iz perspektive demokratski angažiranih publika", Politička misao, vol.54, br. 3, str. 108-131, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/186455. [Citirano: 13.12.2019.]

Sažetak
Iako je sudbina neprofitnih medija u posljednje vrijeme vruća tema, ne znamo skoro ništa o publikama neprofitnih medija u Hrvatskoj ili o njihovom odnosu prema demokratskoj politici i političkim institucijama. Nakon rasprave o očekivanoj ulozi neprofitnih medija u demokraciji, u radu se empirijski istražuje opseg i karakter publika neprofitnih medija u Hrvatskoj te njihov politički interes, informiranje, povjerenje u medije, osjećaj političke djelotvornosti te politička participacija u odnosu na publike matičnih (mainstream) medija. Analiza je provedena na podacima prikupljenim anketnim istraživanjem na reprezentativnom uzorku korisnika interneta u Hrvatskoj (N=1208). Deskriptivna, regresijska i latentna klasna analiza pokazale su da četvrtina korisnika interneta u Hrvatskoj prati neprofitne medije i da publike neprofitnih medija imaju jači politički interes, osjećaj unutarnje političke djelotvornosti, informiranije su i više politički participiraju od publika matičnih medija. Publike neprofitnih i matičnih medija ne razlikuju se značajno u ukupnom korištenju medija, stupnju povjerenja u medijski sustav te u osjećaju vanjske djelotvornosti. Rezultati idu u prilog pozitivnom doprinosu neprofitnih medija demokratskom potencijalu medijskih publika, a daju naznake i o mogućem obliku polarizacije online medijskih publika.

Ključne riječi
neprofitni mediji; treći medijski sektor; mediji zajednice; medijska politika; medijske publike

Hrčak ID: 186455

URI
https://hrcak.srce.hr/186455

[engleski]

Posjeta: 764 *