hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Glazba kao oblik popularne fikcije: aspekti vokalno-instrumentalne popularne glazbe u Zagrebu između dvaju svjetskih ratova

Krunoslav Lučić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4024-6270

Puni tekst: hrvatski, pdf (185 KB) str. 119-142 preuzimanja: 816* citiraj
APA 6th Edition
Lučić, K. (2007). Glazba kao oblik popularne fikcije: aspekti vokalno-instrumentalne popularne glazbe u Zagrebu između dvaju svjetskih ratova. Arti musices, 38 (1), 119-142. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/17894
MLA 8th Edition
Lučić, Krunoslav. "Glazba kao oblik popularne fikcije: aspekti vokalno-instrumentalne popularne glazbe u Zagrebu između dvaju svjetskih ratova." Arti musices, vol. 38, br. 1, 2007, str. 119-142. https://hrcak.srce.hr/17894. Citirano 25.10.2021.
Chicago 17th Edition
Lučić, Krunoslav. "Glazba kao oblik popularne fikcije: aspekti vokalno-instrumentalne popularne glazbe u Zagrebu između dvaju svjetskih ratova." Arti musices 38, br. 1 (2007): 119-142. https://hrcak.srce.hr/17894
Harvard
Lučić, K. (2007). 'Glazba kao oblik popularne fikcije: aspekti vokalno-instrumentalne popularne glazbe u Zagrebu između dvaju svjetskih ratova', Arti musices, 38(1), str. 119-142. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/17894 (Datum pristupa: 25.10.2021.)
Vancouver
Lučić K. Glazba kao oblik popularne fikcije: aspekti vokalno-instrumentalne popularne glazbe u Zagrebu između dvaju svjetskih ratova. Arti musices [Internet]. 2007 [pristupljeno 25.10.2021.];38(1):119-142. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/17894
IEEE
K. Lučić, "Glazba kao oblik popularne fikcije: aspekti vokalno-instrumentalne popularne glazbe u Zagrebu između dvaju svjetskih ratova", Arti musices, vol.38, br. 1, str. 119-142, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/17894. [Citirano: 25.10.2021.]

Sažetak
Osnovni je cilj rada, kroz kritičko »čitanje» kulturnog proizvoda popularne glazbe u Zagrebu između dvaju svjetskih ratova, ponuditi prikaz raznovrsnih uporabnih karakteristika određenih glazbenih proizvoda koji su cirkulirali tadašnjim tržištem simboličkih dobara, te, u kontekstu dostupnih svjedočenja i podataka o društvenom i kulturnom statusu glazbe i njenih djelatnika tog razdoblja, apostrofirati moguće funkcionalne odredbe koje je takav, specifično prostorno i vremenski lociran, proizvod imao.
Crpeći teorijsku podlogu iz raznorodnih, prvenstveno kulturno-kritičkih, sagledavanja popularne glazbe, ali i ostalih sastavnica šireg konteksta funkcioniranja kulture, rad nudi «višekutan» pristup fenomenu popularne glazbe na pozadini tekstualnog čitanja njezinih artikulacija i značenja kroz ne nužno muzikološki posredovane medijske i analitičke postupke. Od sagledavanja samog fenomena popularnoga i popularnosti glazbe u navedenom razdoblju, preko interpretacije njezine funkcijske ugniježđenosti u sociokulturni kontekst, rad pruža naznake nekih osnovnih implikacija takvog načina proučavanja glazbe, te zadire u pokušaj konceptualnog zahvaćanja glazbe, ne samo kao medijem posredovane notne i zvukovne strukture, već također i kao šireg kulturnog proizvoda, koji je izložen raznovrsnim uporabama s različitim ciljevima, svrhama i funkcijama, od kojih je zasigurno značajna i ona popularnofikcijskog određenja.

Ključne riječi
popularna glazba; 20. stoljeće; međuratno razdoblje; Zagreb; popularna fikcija; kultura; uporaba glazbe; funkcija glazbe; kritičko čitanje; glazba kao kulturni proizvod

Hrčak ID: 17894

URI
https://hrcak.srce.hr/17894

[engleski]

Posjeta: 1.578 *