hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Vjeronauk u školi u službi dijaloga i pomirenja

Ružica RAZUM   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8215-8404 ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (919 KB) str. 553-575 preuzimanja: 181* citiraj
APA 6th Edition
RAZUM, R. (2017). Vjeronauk u školi u službi dijaloga i pomirenja. Bogoslovska smotra, 87 (3), 553-575. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/190452
MLA 8th Edition
RAZUM, Ružica. "Vjeronauk u školi u službi dijaloga i pomirenja." Bogoslovska smotra, vol. 87, br. 3, 2017, str. 553-575. https://hrcak.srce.hr/190452. Citirano 13.11.2019.
Chicago 17th Edition
RAZUM, Ružica. "Vjeronauk u školi u službi dijaloga i pomirenja." Bogoslovska smotra 87, br. 3 (2017): 553-575. https://hrcak.srce.hr/190452
Harvard
RAZUM, R. (2017). 'Vjeronauk u školi u službi dijaloga i pomirenja', Bogoslovska smotra, 87(3), str. 553-575. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/190452 (Datum pristupa: 13.11.2019.)
Vancouver
RAZUM R. Vjeronauk u školi u službi dijaloga i pomirenja. Bogoslovska smotra [Internet]. 2017 [pristupljeno 13.11.2019.];87(3):553-575. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190452
IEEE
R. RAZUM, "Vjeronauk u školi u službi dijaloga i pomirenja", Bogoslovska smotra, vol.87, br. 3, str. 553-575, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190452. [Citirano: 13.11.2019.]

Sažetak
U prvome dijelu ovoga teksta promišlja se o važnosti odgojnoga djelovanja za promicanje dijaloga i pomirenja u hrvatskome društvu, a uzimajući u obzir mnogobrojne izazove koji dolaze iz suvremenoga konteksta i koji dodatno usložnjavaju odgojno‑obrazovnu djelatnost. Odgoj se našao pred izazovom od središnje važnosti za sadašnjost i za budućnost: omogućiti suživot različitosti i promicati dijalog u korist miroljubivoga društva. Posebna odgovornost s obzirom na promicanje dijaloga i pomirenja leži na katoličkome odgoju, osobito vjeronaučnome odgoju. U drugome dijelu promišlja se o kršćanskom pristupu dijalogu i pomirenju u odgojnoj perspektivi. Ističe se kako je opredjeljenje za odgoj koji je za dijalog i pomirenje, želimo li miran suživot, jedini mogući izbor. Ta opcija ima jasan teološki, antropološki i pedagoški temelj. Već sam čin Božjega stvaranja objavljuje nam istinu o čovjeku i njegovu dostojanstvu. Cijelo je, naime, čovječanstvo izišlo iz Božje ruke kao velika Božja obitelj. Posebno važan doprinos međukulturalnome dijalogu može i treba dati religija. Postalo je, naime, očito koliko je snažan religijski aspekt u definiranju vlastita identiteta unutar snažnoga globalizacijskog procesa koji je na djelu. U trećem se dijelu ističe kako se odgoj za dijalog i pomirenje može smatrati temeljnim ciljem vjeronaučne nastave, koji se ostvaruje na različitim razinama i područjima. Ponajprije, riječ je o promicanju interdisciplinarnoga dijaloga budući da vjeronauk u školi nije izdvojeni otok, nego je u dinamičnom odnosu sa svim drugim znanjima. Vjeronauk, nadalje, promičući »gramatiku dijaloga« i omogućujući upoznavanje vlastita identiteta te poznavanje drugoga i drukčijega, donosi plodove na razini zajedničkoga života. To je dijalog koji stvara mir. Riječ je, nadalje, o odgoju usmjerenome izgradnji »unutarnjeg čovjeka«, čovjeka koji postupno i strpljivo uči živjeti trajno se nadahnjujući na Isusovoj zapovijedi ljubavi.U četvrtome dijelu daju se obrisi nekih pedagoških i didaktičkih usmjerenja s obzirom na promicanje dijaloga i pomirenja u vjeronaučnoj nastavi.

Ključne riječi
odgoj; dijalog; pomirenje; kultura sukoba; vjeronauk u školi

Hrčak ID: 190452

URI
https://hrcak.srce.hr/190452

[engleski]

Posjeta: 374 *