hrcak mascot   Srce   HID

Psihologijske teme, Vol.26 No.3 Prosinac 2017.

Izvorni znanstveni članak

Odnos motivacijskih i epistemičkih uvjerenja s uključenosti učenika u učenje kemije

Daria Rovan   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6990-4388 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Katarina Šimić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Nina Pavlin-Bernardić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, PDF (555 KB) str. 649-673 preuzimanja: 101* citiraj
APA 6th Edition
Rovan, D., Šimić, K. i Pavlin-Bernardić, N. (2017). Odnos motivacijskih i epistemičkih uvjerenja s uključenosti učenika u učenje kemije. Psihologijske teme, 26 (3), 649-673. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/190773
MLA 8th Edition
Rovan, Daria, et al. "Odnos motivacijskih i epistemičkih uvjerenja s uključenosti učenika u učenje kemije." Psihologijske teme, vol. 26, br. 3, 2017, str. 649-673. https://hrcak.srce.hr/190773. Citirano 23.09.2018.
Chicago 17th Edition
Rovan, Daria, Katarina Šimić i Nina Pavlin-Bernardić. "Odnos motivacijskih i epistemičkih uvjerenja s uključenosti učenika u učenje kemije." Psihologijske teme 26, br. 3 (2017): 649-673. https://hrcak.srce.hr/190773
Harvard
Rovan, D., Šimić, K., i Pavlin-Bernardić, N. (2017). 'Odnos motivacijskih i epistemičkih uvjerenja s uključenosti učenika u učenje kemije', Psihologijske teme, 26(3), str. 649-673. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/190773 (Datum pristupa: 23.09.2018.)
Vancouver
Rovan D, Šimić K, Pavlin-Bernardić N. Odnos motivacijskih i epistemičkih uvjerenja s uključenosti učenika u učenje kemije. Psihologijske teme [Internet]. 15.12.2017. [pristupljeno 23.09.2018.];26(3):649-673. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190773
IEEE
D. Rovan, K. Šimić i N. Pavlin-Bernardić, "Odnos motivacijskih i epistemičkih uvjerenja s uključenosti učenika u učenje kemije", Psihologijske teme, vol.26, br. 3, str. 649-673, prosinac 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190773. [Citirano: 23.09.2018.]

Sažetak
Uključenost učenika predstavlja značajnu odrednicu kvalitete obrazovnih ishoda te je važno ispitati moguće mehanizme koji utječu na uključenost učenika u učenje. U ovom je istraživanju cilj bio ispitati uključenost u specifičnom kontekstu učenja kemije te njezinu povezanost s motivacijskim i epistemičkim uvjerenjima. Konkretno, ispitan je doprinos subjektivne vrijednosti kemije, samoefikasnosti u kemiji, samoefikasnosti u samoregulaciji i epistemičkih uvjerenja u objašnjavanju individualnih razlika u kognitivnoj, bihevioralnoj i emocionalnoj uključenosti učenika na nastavi kemije. Također je ispitana medijatorna uloga motivacijskih uvjerenja u odnosu između epistemičkih uvjerenja i uključenosti. U istraživanju je sudjelovalo 346 učenika opće gimnazije. Učenici su ispunjavali skale uključenosti, subjektivne vrijednosti, samoefikasnosti, samoefikasnosti u samoregulaciji učenja i epistemičkih uvjerenja (evaluacija i nedvojbenost).  Regresijskim je jednadžbama objašnjen značajan dio varijance svih dimenzija uključenosti u nastavu i učenje kemije. Dobiveni su slični obrasci povezanosti kognitivne, bihevioralne i ugodne emocionalne uključenosti s motivacijskim i epistemičkim uvjerenjima, dok neugodna emocionalna uključenost pokazuje drugačije obrasce povezanosti. Subjektivna vrijednost i samoefikasnost u samoregulaciji učenja pokazali su se kao značajni prediktori kognitivne i bihevioralne uključenosti, dok ugodnu emocionalnu uključenost predviđaju još i uvjerenja o evaluaciji. Samoefikasnost i nedvojbenost značajno predviđaju neugodnu emocionalnu uključenost. Rezultati medijacijskih analiza upućuju na to da su sve testirane povezanosti epistemičkih uvjerenja i pojedinih dimenzija uključenosti ili potpuno ili djelomično posredovane motivacijskim uvjerenjima. Kao ključni medijator u povezanostima epistemičkih uvjerenja s kognitivnom, bihevioralnom i ugodnom emocionalnom uključenosti izdvojila se subjektivna vrijednost kemije, a u odnosu s neugodnom emocionalnom uključenosti samoefikasnost u kemiji.

Ključne riječi
epistemička uvjerenja; subjektivna vrijednost; samoefikasnost; uključenost

Hrčak ID: 190773

URI
https://hrcak.srce.hr/190773

[engleski] [španjolski]

Posjeta: 213 *