hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

O pojmovima konvencije i konteksta u istraživanjima društvenih medija

Marina Grubišić ; Sveučilište u Zagrebu

Puni tekst: engleski, pdf (386 KB) str. 473-497 preuzimanja: 669* citiraj
APA 6th Edition
Grubišić, M. (2017). Addressing the notions of convention and context in social media research. Jezikoslovlje, 18. (3.), 473-497. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/190910
MLA 8th Edition
Grubišić, Marina. "Addressing the notions of convention and context in social media research." Jezikoslovlje, vol. 18., br. 3., 2017, str. 473-497. https://hrcak.srce.hr/190910. Citirano 25.09.2021.
Chicago 17th Edition
Grubišić, Marina. "Addressing the notions of convention and context in social media research." Jezikoslovlje 18., br. 3. (2017): 473-497. https://hrcak.srce.hr/190910
Harvard
Grubišić, M. (2017). 'Addressing the notions of convention and context in social media research', Jezikoslovlje, 18.(3.), str. 473-497. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/190910 (Datum pristupa: 25.09.2021.)
Vancouver
Grubišić M. Addressing the notions of convention and context in social media research. Jezikoslovlje [Internet]. 2017 [pristupljeno 25.09.2021.];18.(3.):473-497. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190910
IEEE
M. Grubišić, "Addressing the notions of convention and context in social media research", Jezikoslovlje, vol.18., br. 3., str. 473-497, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/190910. [Citirano: 25.09.2021.]

Sažetak
Cilj je ovoga rada raspraviti dva temeljna pragmatička pojma, konvenciju i kontekst, u okviru istraživanja jezika i komunikacije u društvenim medijima. Pregledom teorijskih promišljanja pojmova konteksta i konvencije te analizom konkretnih primjera s Twittera ističemo važnost stalne dinamične sinergije između pojmova konvencije i konteksta u komunikaciji putem društvenih medija. Primjeri postova s Twittera pokazuju snagu tradicionalnih ključnih principa u jeziku i komunikaciji – konvencionalizacije i kontekstualizacije, koji se ogledaju u novim ‘komunikacijskim jedinicama’ kao što su hashtag (npr. #onokad) i handle (npr. @korisnickoime). Pritom tehnologija medija sudionicima (korisnicima, govornicima) pruža pregršt novih kreativnih mogućnosti koje se realiziraju unutar kontekstualnih okvira, i na mikrorazini i na makrorazini, te se odvijaju (ili ih se rješavamo) upravo uz pomoć ili na temelju konvencionalizacije. Najzad, u radu se ističu snaga i nužnost pragmatike i pragmatičkih istraživanja jezika i komunikacije u društvenim medijima.

Ključne riječi
konvencija; konvencionalizacija; kontekst; hipertekst; društveni mediji; Twitter

Hrčak ID: 190910

URI
https://hrcak.srce.hr/190910

[engleski]

Posjeta: 1.103 *