Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

O pojmovima konvencije i konteksta u istraživanjima društvenih medija

Marina Grubišić ; Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: engleski pdf 386 Kb

str. 473-497

preuzimanja: 1.014

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga rada raspraviti dva temeljna pragmatička pojma, konvenciju i kontekst, u okviru istraživanja jezika i komunikacije u društvenim medijima. Pregledom teorijskih promišljanja pojmova konteksta i konvencije te analizom konkretnih primjera s Twittera ističemo važnost stalne dinamične sinergije između pojmova konvencije i konteksta u komunikaciji putem društvenih medija. Primjeri postova s Twittera pokazuju snagu tradicionalnih ključnih principa u jeziku i komunikaciji – konvencionalizacije i kontekstualizacije, koji se ogledaju u novim ‘komunikacijskim jedinicama’ kao što su hashtag (npr. #onokad) i handle (npr. @korisnickoime). Pritom tehnologija medija sudionicima (korisnicima, govornicima) pruža pregršt novih kreativnih mogućnosti koje se realiziraju unutar kontekstualnih okvira, i na mikrorazini i na makrorazini, te se odvijaju (ili ih se rješavamo) upravo uz pomoć ili na temelju konvencionalizacije. Najzad, u radu se ističu snaga i nužnost pragmatike i pragmatičkih istraživanja jezika i komunikacije u društvenim medijima.

Ključne riječi

konvencija; konvencionalizacija; kontekst; hipertekst; društveni mediji; Twitter

Hrčak ID:

190910

URI

https://hrcak.srce.hr/190910

Datum izdavanja:

19.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.072 *