hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/log.7.2.3

Zabrinutost roditelja za jezično-govorni razvoj djece predškolske dobi

Ksenija Romstein ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Puni tekst: hrvatski, pdf (348 KB) str. 56-60 preuzimanja: 544* citiraj
APA 6th Edition
Romstein, K. (2017). Zabrinutost roditelja za jezično-govorni razvoj djece predškolske dobi. Logopedija, 7 (2), 56-60. https://doi.org/10.31299/log.7.2.3
MLA 8th Edition
Romstein, Ksenija. "Zabrinutost roditelja za jezično-govorni razvoj djece predškolske dobi." Logopedija, vol. 7, br. 2, 2017, str. 56-60. https://doi.org/10.31299/log.7.2.3. Citirano 25.10.2020.
Chicago 17th Edition
Romstein, Ksenija. "Zabrinutost roditelja za jezično-govorni razvoj djece predškolske dobi." Logopedija 7, br. 2 (2017): 56-60. https://doi.org/10.31299/log.7.2.3
Harvard
Romstein, K. (2017). 'Zabrinutost roditelja za jezično-govorni razvoj djece predškolske dobi', Logopedija, 7(2), str. 56-60. https://doi.org/10.31299/log.7.2.3
Vancouver
Romstein K. Zabrinutost roditelja za jezično-govorni razvoj djece predškolske dobi. Logopedija [Internet]. 2017 [pristupljeno 25.10.2020.];7(2):56-60. https://doi.org/10.31299/log.7.2.3
IEEE
K. Romstein, "Zabrinutost roditelja za jezično-govorni razvoj djece predškolske dobi", Logopedija, vol.7, br. 2, str. 56-60, 2017. [Online]. https://doi.org/10.31299/log.7.2.3

Sažetak
Roditeljima je govor važan aspekt djetetova razvoja, posebice u njegovu ranom razdoblju. Kako bi se doznalo više o zabrinutosti roditelja o jezično-govornom razvoju djece, tijekom siječnja, veljače i ožujka 2017. provedeno je istraživanje u pet županija. Ukupno je analizirano 140 roditeljskih procjena temeljenih na upitniku Ages and Stages – 3 (Squires i sur., 2009), od toga 54,28 % dječaka i 45,71 % djevojčica. Roditelji su svoje zabrinutosti opisivali u slobodnoj formi, u dijelu pitanja otvorenog tipa. Rezultati pokazuju kako su roditelji uglavnom zabrinuti za jezično-govorni razvoj između 2. i 3. godine života, zatim ta zabrinutost blago pada, pa se onda između 4. i 5. godine ponovo javlja u nešto većem opsegu. Također, vidljivo je kako su roditelji mlađe djece (30 mjeseci) usmjereni na združenu pažnju i broj riječi koje dijete smisleno koristi u svakodnevnoj komunikaciji s okolinom. Roditelji djece u dobi od 36 mjeseci do 48 mjeseci usmjereni su na praćenje verbalne fluentnosti i tempa govora, dok su roditelji djece u dobi od 54 mjeseca do 60 mjeseci fokusirani na praćenje artikulacije i pravilnog izgovaranja pojedinih fonema. Navedeni rezultati pokazuju kako su roditelji svjesni važnosti praćenja jezično-govornog razvoja, ali isto tako da im trebaju dodatne informacije o tome što čini uredan razvojni slijed, a što se može smatrati odstupajućim, kako bi mogli pravodobno reagirati.

Ključne riječi
jezično-govorni razvoj; roditelji; djetetov razvoj; rani probir; rana intervencija

Hrčak ID: 192530

URI
https://hrcak.srce.hr/192530

[engleski]

Posjeta: 1.267 *