hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.8.16.2

Zastupljenost i način prikazivanja žena na naslovnicama hrvatskih dnevnih novina: u službi promicanja rodnih stereotipa?

Dunja Majstorović   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6481-1564 ; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Gordana Vilović ; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Puni tekst: engleski, pdf (687 KB) str. 6-21 preuzimanja: 197* citiraj
APA 6th Edition
Majstorović, D. i Vilović, G. (2017). The Presence and Depiction of Women on the Front Pages of Croatian Daily Newspapers: In the Service of Promoting Gender Stereotypes?. Medijske studije, 8 (16), 6-21. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.2
MLA 8th Edition
Majstorović, Dunja i Gordana Vilović. "The Presence and Depiction of Women on the Front Pages of Croatian Daily Newspapers: In the Service of Promoting Gender Stereotypes?." Medijske studije, vol. 8, br. 16, 2017, str. 6-21. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.2. Citirano 29.01.2020.
Chicago 17th Edition
Majstorović, Dunja i Gordana Vilović. "The Presence and Depiction of Women on the Front Pages of Croatian Daily Newspapers: In the Service of Promoting Gender Stereotypes?." Medijske studije 8, br. 16 (2017): 6-21. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.2
Harvard
Majstorović, D., i Vilović, G. (2017). 'The Presence and Depiction of Women on the Front Pages of Croatian Daily Newspapers: In the Service of Promoting Gender Stereotypes?', Medijske studije, 8(16), str. 6-21. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.2
Vancouver
Majstorović D, Vilović G. The Presence and Depiction of Women on the Front Pages of Croatian Daily Newspapers: In the Service of Promoting Gender Stereotypes?. Medijske studije [Internet]. 2017 [pristupljeno 29.01.2020.];8(16):6-21. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.2
IEEE
D. Majstorović i G. Vilović, "The Presence and Depiction of Women on the Front Pages of Croatian Daily Newspapers: In the Service of Promoting Gender Stereotypes?", Medijske studije, vol.8, br. 16, str. 6-21, 2017. [Online]. https://doi.org/10.20901/ms.8.16.2

Sažetak
Osim što sudjeluju u oblikovanju javnoga mnijenja, ne smije se zanemariti da su mediji i alat za promicanje ili brisanje predrasuda i stereotipa. U tom kontekstu ovaj rad prikazuje rezultate istraživanja reprezentacije (zastupljenosti i načina prikazivanja) žena na naslovnicama hrvatskih dnevnih novina – Jutarnjeg lista i Večernjeg lista. Rezultati pokazuju da muškarci dominiraju kao subjekti tekstova i fotografija. Iako su rijetko prisutne, žene se češće od muškaraca pojavljuju kao subjekti u tekstovima koji se mogu okarakterizirati kao „laganije teme“, poput zabave. Uz to, navedene dvoje novine promiču stereotipno prikazivanje žena, što je vidljivo u prikazivanju žena isključivo kroz prizmu majčinstva, obitelji i doma, ali i podjele poslova na „ženske“ i „muške“, u doživljavanju žena kao pripadnica slabijeg spola te u stavljanju naglaska isključivo na njihova tijela.

Ključne riječi
zastupljenost i način prikazivanja žena; rodni stereotipi; naslovnice; analiza sadržaja

Hrčak ID: 192916

URI
https://hrcak.srce.hr/192916

[engleski]

Posjeta: 611 *