hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2017-5-2-06

PERFORMANSE I ARHITEKTURA GRAFIČKIH I CENTRALNIH PROCESORA U RAČUNALNOJ GRAFICI

Andrija Bernik   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2507-9494 ; Sveučilište Sjever, Varaždin, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (3 MB) str. 125-132 preuzimanja: 388* citiraj
APA 6th Edition
Bernik, A. (2017). PERFORMANSE I ARHITEKTURA GRAFIČKIH I CENTRALNIH PROCESORA U RAČUNALNOJ GRAFICI. Polytechnic and design, 5 (2), 125-132. https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2017-5-2-06
MLA 8th Edition
Bernik, Andrija. "PERFORMANSE I ARHITEKTURA GRAFIČKIH I CENTRALNIH PROCESORA U RAČUNALNOJ GRAFICI." Polytechnic and design, vol. 5, br. 2, 2017, str. 125-132. https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2017-5-2-06. Citirano 16.06.2021.
Chicago 17th Edition
Bernik, Andrija. "PERFORMANSE I ARHITEKTURA GRAFIČKIH I CENTRALNIH PROCESORA U RAČUNALNOJ GRAFICI." Polytechnic and design 5, br. 2 (2017): 125-132. https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2017-5-2-06
Harvard
Bernik, A. (2017). 'PERFORMANSE I ARHITEKTURA GRAFIČKIH I CENTRALNIH PROCESORA U RAČUNALNOJ GRAFICI', Polytechnic and design, 5(2), str. 125-132. https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2017-5-2-06
Vancouver
Bernik A. PERFORMANSE I ARHITEKTURA GRAFIČKIH I CENTRALNIH PROCESORA U RAČUNALNOJ GRAFICI. Polytechnic and design [Internet]. 2017 [pristupljeno 16.06.2021.];5(2):125-132. https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2017-5-2-06
IEEE
A. Bernik, "PERFORMANSE I ARHITEKTURA GRAFIČKIH I CENTRALNIH PROCESORA U RAČUNALNOJ GRAFICI", Polytechnic and design, vol.5, br. 2, str. 125-132, 2017. [Online]. https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2017-5-2-06

Sažetak
Tema rada je osmišljena kao podloga za buduća
istraživanja gdje je potrebno uočiti glavne razlike
po pitanju performansi grafičkih i centralnih
procesora. Elementi koji su važni i uzimaju
se u obzir prilikom istraživanja su propusnost
memorije i shaderi. Postoje tri tipa shadera
od kojih je poseban naglasak na pixel i vertex
shader-ima. Kroz rad je prikazana njihova uloga
u računalnoj grafici te se prikazuje najnovija
tehnologija pod nazivom CUDA koja predstavlja
temelj renderiranja grafičkim procesorima.
Problematika je prikazana pomoću dva usporedna
testa, prvi je vezan za iscrtavanje računalno
generirane scene, a drugi za algoritam sortiranja.
Uz navedeno prikazuje se i usporedni test
iscrtavanja poligona i piksela pomoću CPU i
GPU sklopovlja. Rezultat ukazuje na superiornost
grafičkih procesora koji bi u budućnosti mogli
imati još veću primjenu u specijaliziranim
namjenama.

Ključne riječi
GPU; CPU; CUDA; procesori; računalna grafika; iscrtavanje

Hrčak ID: 194896

URI
https://hrcak.srce.hr/194896

[engleski]

Posjeta: 508 *