hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Zakonski okvir odgoja i obrazovanja darovitih učenika u Republici Hrvatskoj

Smiljana Zrilić ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilište u Zadru
Dinko Marin ; OŠ Bartola Kašića

Puni tekst: hrvatski, PDF (111 KB) str. 0-104 preuzimanja: 1.823* citiraj
APA 6th Edition
Zrilić, S. i Marin, D. (2017). Zakonski okvir odgoja i obrazovanja darovitih učenika u Republici Hrvatskoj. Magistra Iadertina, 12 (1), 0-104. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/195774
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana i Dinko Marin. "Zakonski okvir odgoja i obrazovanja darovitih učenika u Republici Hrvatskoj." Magistra Iadertina, vol. 12, br. 1, 2017, str. 0-104. https://hrcak.srce.hr/195774. Citirano 03.08.2020.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana i Dinko Marin. "Zakonski okvir odgoja i obrazovanja darovitih učenika u Republici Hrvatskoj." Magistra Iadertina 12, br. 1 (2017): 0-104. https://hrcak.srce.hr/195774
Harvard
Zrilić, S., i Marin, D. (2017). 'Zakonski okvir odgoja i obrazovanja darovitih učenika u Republici Hrvatskoj', Magistra Iadertina, 12(1), str. 0-104. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/195774 (Datum pristupa: 03.08.2020.)
Vancouver
Zrilić S, Marin D. Zakonski okvir odgoja i obrazovanja darovitih učenika u Republici Hrvatskoj. Magistra Iadertina [Internet]. 2017 [pristupljeno 03.08.2020.];12(1):0-104. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/195774
IEEE
S. Zrilić i D. Marin, "Zakonski okvir odgoja i obrazovanja darovitih učenika u Republici Hrvatskoj", Magistra Iadertina, vol.12, br. 1, str. 0-104, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/195774. [Citirano: 03.08.2020.]

Sažetak
Hrvatski zakonski okvir određuje mogućnosti školovanja darovite djece i učenika. Po člancima Zakona i svih pravilnika, te ostalih nacionalnih dokumenata1 škole su u obvezi nužno organizirati proces identifikacije darovitih učenika, te im omogućiti školovanje u skladu s adekvatnim modelima i diferenciranim kurikulumima. Daroviti učenici često su izloženi ili prevelikim ili preniskim očekivanjima okoline što kod njih stvara osjećaj bespomoćnosti, pogotovo ako ih vršnjaci izoliraju zbog različitosti (interesa, ponašanja, rječnika kojim se služe i sl). Stoga je od presudne važnosti uloga učitelja, koji mora prvenstveno znati prepoznati i identificirati darovitog učenika. Treba uvažavati i poticati njihove specifične obrazovne potrebe, kao i prednosti, a nedostatke koje im njihova darovitost stvara u okolini nastojati ublažiti. Primjena diferenciranih kurikuluma je neophodna. No, prije svega, postavlja se pitanje koliko su naši zakonski i podzakonski akti u skladu s potrebama suvremene škole i koliko su visokoškolski kurikulumi usmjereni prema osposobljavanju budućih učitelja za rad s darovitim učenicima. U radu su analizirani članci važećih propisa u Republici Hrvatskoj koji determiniraju odgoj i obrazovanje darovitih učenika.

Ključne riječi
daroviti učenici; razlikovni kurikulum; individualizirani pristup; Zakon; pravilnici; HNOS; NOK

Hrčak ID: 195774

URI
https://hrcak.srce.hr/195774

[engleski]

Posjeta: 2.211 *