hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

UTJECAJ OSOBINA LIČNOSTI NA ZABRINUTOST ZA PRIVATNOST U ONLINE OKRUŽENJU

Bruno Škrinjarić
Jelena Budak
Mateo Žokalj

Puni tekst: engleski, pdf (344 KB) str. 106-130 preuzimanja: 882* citiraj
APA 6th Edition
Škrinjarić, B., Budak, J. i Žokalj, M. (2018). THE EFFECT OF PERSONALITY TRAITS ON ONLINE PRIVACY CONCERN. Ekonomski pregled, 69 (2), 106-130. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/199307
MLA 8th Edition
Škrinjarić, Bruno, et al. "THE EFFECT OF PERSONALITY TRAITS ON ONLINE PRIVACY CONCERN." Ekonomski pregled, vol. 69, br. 2, 2018, str. 106-130. https://hrcak.srce.hr/199307. Citirano 07.03.2021.
Chicago 17th Edition
Škrinjarić, Bruno, Jelena Budak i Mateo Žokalj. "THE EFFECT OF PERSONALITY TRAITS ON ONLINE PRIVACY CONCERN." Ekonomski pregled 69, br. 2 (2018): 106-130. https://hrcak.srce.hr/199307
Harvard
Škrinjarić, B., Budak, J., i Žokalj, M. (2018). 'THE EFFECT OF PERSONALITY TRAITS ON ONLINE PRIVACY CONCERN', Ekonomski pregled, 69(2), str. 106-130. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/199307 (Datum pristupa: 07.03.2021.)
Vancouver
Škrinjarić B, Budak J, Žokalj M. THE EFFECT OF PERSONALITY TRAITS ON ONLINE PRIVACY CONCERN. Ekonomski pregled [Internet]. 2018 [pristupljeno 07.03.2021.];69(2):106-130. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/199307
IEEE
B. Škrinjarić, J. Budak i M. Žokalj, "THE EFFECT OF PERSONALITY TRAITS ON ONLINE PRIVACY CONCERN", Ekonomski pregled, vol.69, br. 2, str. 106-130, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/199307. [Citirano: 07.03.2021.]

Sažetak
Ovaj rad istražuje osobine ličnosti kao odrednice zabrinutosti za privatnost u online okruženju. Cilj istraživanja je analizirati utječu li i na koji način osobine korisnika Interneta na njihovu zabrinutost za privatnost u online okruženju, pri čemu se koristi teorijski okvir pet osobina ličnosti. Model također uključuje niz drugih varijabli koje mogu utjecati na online zabrinutost o privatnosti, kao što su socio-demografski čimbenici, kulturne vrijednosti i računalna pismenost. Empirijska analiza temelji se na podacima prikupljenim u 2016. godini na uzorku od 2060 korisnika Interneta u Hrvatskoj. Rezultati OLS i probit modela pokazuju da dvije dimenzije osobina ličnosti, ekstrovertiranost i neurotičnost, značajno određuju razinu zabrinutosti za privatnost u online okruženju. Više ekstrovertirani korisnik Interneta je manje zabrinut za svoju privatnost na Internetu, dok je neurotičnija osoba više zabrinuta. Svijest o privatnosti, anksioznost u korištenju računala i prethodno (negativno) iskustvo također imaju pozitivan utjecaj na razinu zabrinutosti za privatnost korisnika Interneta.

Ključne riječi
zabrinutost za privatnost; Internet; osobine ličnosti; anketa

Hrčak ID: 199307

URI
https://hrcak.srce.hr/199307

[engleski]

Posjeta: 1.287 *