hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Osmanska vojska i politička ikonografija u 17. i 18. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj

Sanja Cvetnić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za povijest umjetnosti

Puni tekst: hrvatski, pdf (623 KB) str. 153-160 preuzimanja: 129* citiraj
APA 6th Edition
Cvetnić, S. (2010). Osmanska vojska i politička ikonografija u 17. i 18. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj. Peristil, 53 (1), 153-160. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/199543
MLA 8th Edition
Cvetnić, Sanja. "Osmanska vojska i politička ikonografija u 17. i 18. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj." Peristil, vol. 53, br. 1, 2010, str. 153-160. https://hrcak.srce.hr/199543. Citirano 07.04.2020.
Chicago 17th Edition
Cvetnić, Sanja. "Osmanska vojska i politička ikonografija u 17. i 18. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj." Peristil 53, br. 1 (2010): 153-160. https://hrcak.srce.hr/199543
Harvard
Cvetnić, S. (2010). 'Osmanska vojska i politička ikonografija u 17. i 18. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj', Peristil, 53(1), str. 153-160. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/199543 (Datum pristupa: 07.04.2020.)
Vancouver
Cvetnić S. Osmanska vojska i politička ikonografija u 17. i 18. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj. Peristil [Internet]. 2010 [pristupljeno 07.04.2020.];53(1):153-160. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/199543
IEEE
S. Cvetnić, "Osmanska vojska i politička ikonografija u 17. i 18. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj", Peristil, vol.53, br. 1, str. 153-160, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/199543. [Citirano: 07.04.2020.]

Sažetak
Pojava i način prikaza osmanskih vojnika u umjetnosti kontinentalne Hrvatske tijekom 17. i 18. stoljeća označeni su povijesnim
kontekstom: ratovima i sukobima. Na primjer, rimski vojnici u prizorima raspeća odjeveni su kao zamišljene Osmanlije; slično je
naslikan Dioskur, poganski otac ranokršćanske djevice mučenice sv. Barbare; trinaestostoljetnoga sveca Franju Asiškoga tijekom
misionarskoga pohoda u Siriju zarobili su – ponovo – »osmanski vojnici«. Janjičari, spahije i pokoji alajbeg ušli su u slikarstvo i
skulpturu kroz dramaturški nemoguće situacije i bili su predstavljeni različitim biblijskim i hagiografskim naracijama koje im nisu pripadale. Ikonografski negativci odjeveni su u vojne odore Osmanskoga Carstva, jer to je vrlo moćno sredstvo političke propagande. Za razliku od takvoga umjetničkoga egzorcizma vlastitih strahova umjetnika, naručitelja i publike, očekivanoga na promjenjivoj granici prema moćnom Carstvu, postoje i suprotni primjeri koji potvrđuju fascinaciju Osmanlijama, islamom, i zavodljivom kulturom koja se raširila Europom u valu poznatom kao turska moda (francuski turquerie, talijanski turcomania, alla Turca, njemački Turkomanie) čije začetke nalazimo u Tizianovim slikama i djelima venecijanskih umjetnika 16. stoljeća.

Ključne riječi
politička ikonografija; slikarstvo; Hrvatska; osmanski vojnici; 17. i 18. stoljeće

Hrčak ID: 199543

URI
https://hrcak.srce.hr/199543

[engleski]

Posjeta: 251 *