hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

ABC metoda u funkciji povećanja stupnja konkurentnosti poduzeća

Stipan Penavin ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Dubravka Pekanov ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Marina Jeger ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (894 KB) str. 67-76 preuzimanja: 254* citiraj
APA 6th Edition
Penavin, S., Pekanov, D. i Jeger, M. (2007). ABC metoda u funkciji povećanja stupnja konkurentnosti poduzeća. Ekonomski vjesnik, XX (1-2), 67-76. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/199689
MLA 8th Edition
Penavin, Stipan, et al. "ABC metoda u funkciji povećanja stupnja konkurentnosti poduzeća." Ekonomski vjesnik, vol. XX, br. 1-2, 2007, str. 67-76. https://hrcak.srce.hr/199689. Citirano 29.10.2020.
Chicago 17th Edition
Penavin, Stipan, Dubravka Pekanov i Marina Jeger. "ABC metoda u funkciji povećanja stupnja konkurentnosti poduzeća." Ekonomski vjesnik XX, br. 1-2 (2007): 67-76. https://hrcak.srce.hr/199689
Harvard
Penavin, S., Pekanov, D., i Jeger, M. (2007). 'ABC metoda u funkciji povećanja stupnja konkurentnosti poduzeća', Ekonomski vjesnik, XX(1-2), str. 67-76. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/199689 (Datum pristupa: 29.10.2020.)
Vancouver
Penavin S, Pekanov D, Jeger M. ABC metoda u funkciji povećanja stupnja konkurentnosti poduzeća. Ekonomski vjesnik [Internet]. 2007 [pristupljeno 29.10.2020.];XX(1-2):67-76. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/199689
IEEE
S. Penavin, D. Pekanov i M. Jeger, "ABC metoda u funkciji povećanja stupnja konkurentnosti poduzeća", Ekonomski vjesnik, vol.XX, br. 1-2, str. 67-76, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/199689. [Citirano: 29.10.2020.]

Sažetak
uvjetima visokog stupnja konkurencije pozicija pojedinih poduzeća na tržištu izložena je stalnim utjecajima brojnih čimbenika, koji dolaze ili iz okruženja ili nastaju u samom poduzeću. Uglavnom je to stalni pritisak na smanjivanje cijena i podizanje kvalitete roba ili usluga. Poduzeće u pravilu nema mogućnosti utjecaja na vanjske čimbenike, nego isključivo na one koji nastaju unutar vlastitog sustava. Najveće mogućnosti u tom smislu nalaze se u upravljanju troškovima, i to kroz njihovo smanjivanje ili racionaliziranje. Dodatne se mogućnosti nalaze i u metodi preraspodjele neizravnih (općih) troškova, što omogućava objektivnije opterećenje troškovima pojedinih proizvoda. Sve to skupa omogućuje da poduzeće uz istu ili manju cijenu ostvari što povoljnije poslovne rezultate i u isto vrijeme zadrži ili čak i poboljša svoju poziciju na tržištu. Prethodno izneseno upućuje na zaključak da su troškovi u stvari vrlo važan čimbenik za konkurentnost jednog poduzeća i njegovu poziciju na tržištu. Stoga su razumljivi napori koje ulaže ekonomska teorija za pronalaženje adekvatnih metoda upravljanja troškovima. Jedna od njih je svakako i ABC metoda (Activity Based Costing) koja pruža novi pristup u obračunu i preraspodjeli neizravnih troškova i na takav način omogućava viši stupanj racionalizacije, ali i njihovu objektivniju preraspodjelu na pojedine proizvode. Naravno, s tim poduzeće postiže i veći stupanj konkurentnosti i bolju poziciju na tržištu. Polazna osnova u ovom radu je stoga stav da su troškovi važan čimbenik konkurentnosti jednog poduzeća, a da ABC metoda predstavlja dodatnu mogućnost za
njezino povećanje. U tom smislu provedena je i određena anketa na području Osječko-baranjske županije s ciljem utvrđivanja stupnja poznavanja i primjenjivosti ove metode kod gospodarskih subjekata na ovom području.

Ključne riječi
konkurentnost; troškovi; cijene; ABC metoda; tržište

Hrčak ID: 199689

URI
https://hrcak.srce.hr/199689

Posjeta: 378 *