hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

Metode povećanja pouzdanosti sustava održavanja zrakoplova

Željko Marušić
Izidor Alfirević
Omer Pita

Fulltext: croatian, pdf (490 KB) pages 37-45 downloads: 2.245* cite
APA 6th Edition
Marušić, Ž., Alfirević, I. & Pita, O. (2007). Metode povećanja pouzdanosti sustava održavanja zrakoplova. Tehnički vjesnik, 14 (3,4), 37-45. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/18910
MLA 8th Edition
Marušić, Željko, et al. "Metode povećanja pouzdanosti sustava održavanja zrakoplova." Tehnički vjesnik, vol. 14, no. 3,4, 2007, pp. 37-45. https://hrcak.srce.hr/18910. Accessed 12 Nov. 2019.
Chicago 17th Edition
Marušić, Željko, Izidor Alfirević and Omer Pita. "Metode povećanja pouzdanosti sustava održavanja zrakoplova." Tehnički vjesnik 14, no. 3,4 (2007): 37-45. https://hrcak.srce.hr/18910
Harvard
Marušić, Ž., Alfirević, I., and Pita, O. (2007). 'Metode povećanja pouzdanosti sustava održavanja zrakoplova', Tehnički vjesnik, 14(3,4), pp. 37-45. Available at: https://hrcak.srce.hr/18910 (Accessed 12 November 2019)
Vancouver
Marušić Ž, Alfirević I, Pita O. Metode povećanja pouzdanosti sustava održavanja zrakoplova. Tehnički vjesnik [Internet]. 2007 [cited 2019 November 12];14(3,4):37-45. Available from: https://hrcak.srce.hr/18910
IEEE
Ž. Marušić, I. Alfirević and O. Pita, "Metode povećanja pouzdanosti sustava održavanja zrakoplova", Tehnički vjesnik, vol.14, no. 3,4, pp. 37-45, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/18910. [Accessed: 12 November 2019]

Abstracts
Analizirajući zrakoplovne nesreće na svjetskom uzorku u proteklih 20 godina, uočen je trend povećanja učešća održavanja kao primarnih uzroka
nesreća. Značajnim unapređenjima zrakoplovne tehnike došlo je do smanjenja učešća posade i zrakoplova, kao primarnih uzroka zrakoplovnih
nesreća, a istodobno nije bilo značajnijih pomaka na području održavanja, što je uzrokovalo da udio održavanja sve više raste proporcionalno sve
većem smanjenju primarnih uzroka: posada i zrakoplova. Usavršavanjem zrakoplovne tehnike, ljudska greška će sve više dolaziti u prvi plan kao uzrok neželjenih događaja vezanih uz održavanje zrakoplova. Zbog toga je nužno poduzeti odgovarajuće korake na makro i mikro planu, u pravcu izgradnje novog pristupa prema ljudskom čimbeniku. Odgovarajući koraci podrazumijevaju napuštanje starih dogmi o nepogrešivosti održavanja i o isključivo pojedinačnoj odgovornosti krajnjih izvršitelja za greške u održavanju. U cilju smanjenja ljudskih grešaka u održavanju, cijela
industrija i zrakoplovne vlasti ulažu napore kako bi se umjesto kulture kažnjavanja prešlo na kulturu istine. U tom je smislu nužno iskreno sagledati sve činjenice vezane uz ljudske greške u održavanju, njihovu detaljnu analizu te korištenje prikupljenih informacija za poboljšanje i prevenciju budućih sličnih propusta. Posebna je pozornost posvećena metodama kontrole bez razaranja u općem zrakoplovstvu, kao bitnom čimbeniku povećanja pouzdanosti zrakoplova.

Keywords
nesreće; primarni uzroci nesreća; kultura istine; greške u održavanju; kontrola bez razaranja; ljudski faktor u održavanju

Hrčak ID: 18910

URI
https://hrcak.srce.hr/18910

[english]

Visits: 2.803 *