hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Metode povećanja pouzdanosti sustava održavanja zrakoplova

Željko Marušić
Izidor Alfirević
Omer Pita

Puni tekst: hrvatski, pdf (490 KB) str. 37-45 preuzimanja: 2.245* citiraj
APA 6th Edition
Marušić, Ž., Alfirević, I. i Pita, O. (2007). Metode povećanja pouzdanosti sustava održavanja zrakoplova. Tehnički vjesnik, 14 (3,4), 37-45. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/18910
MLA 8th Edition
Marušić, Željko, et al. "Metode povećanja pouzdanosti sustava održavanja zrakoplova." Tehnički vjesnik, vol. 14, br. 3,4, 2007, str. 37-45. https://hrcak.srce.hr/18910. Citirano 23.11.2019.
Chicago 17th Edition
Marušić, Željko, Izidor Alfirević i Omer Pita. "Metode povećanja pouzdanosti sustava održavanja zrakoplova." Tehnički vjesnik 14, br. 3,4 (2007): 37-45. https://hrcak.srce.hr/18910
Harvard
Marušić, Ž., Alfirević, I., i Pita, O. (2007). 'Metode povećanja pouzdanosti sustava održavanja zrakoplova', Tehnički vjesnik, 14(3,4), str. 37-45. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/18910 (Datum pristupa: 23.11.2019.)
Vancouver
Marušić Ž, Alfirević I, Pita O. Metode povećanja pouzdanosti sustava održavanja zrakoplova. Tehnički vjesnik [Internet]. 2007 [pristupljeno 23.11.2019.];14(3,4):37-45. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/18910
IEEE
Ž. Marušić, I. Alfirević i O. Pita, "Metode povećanja pouzdanosti sustava održavanja zrakoplova", Tehnički vjesnik, vol.14, br. 3,4, str. 37-45, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/18910. [Citirano: 23.11.2019.]

Sažetak
Analizirajući zrakoplovne nesreće na svjetskom uzorku u proteklih 20 godina, uočen je trend povećanja učešća održavanja kao primarnih uzroka
nesreća. Značajnim unapređenjima zrakoplovne tehnike došlo je do smanjenja učešća posade i zrakoplova, kao primarnih uzroka zrakoplovnih
nesreća, a istodobno nije bilo značajnijih pomaka na području održavanja, što je uzrokovalo da udio održavanja sve više raste proporcionalno sve
većem smanjenju primarnih uzroka: posada i zrakoplova. Usavršavanjem zrakoplovne tehnike, ljudska greška će sve više dolaziti u prvi plan kao uzrok neželjenih događaja vezanih uz održavanje zrakoplova. Zbog toga je nužno poduzeti odgovarajuće korake na makro i mikro planu, u pravcu izgradnje novog pristupa prema ljudskom čimbeniku. Odgovarajući koraci podrazumijevaju napuštanje starih dogmi o nepogrešivosti održavanja i o isključivo pojedinačnoj odgovornosti krajnjih izvršitelja za greške u održavanju. U cilju smanjenja ljudskih grešaka u održavanju, cijela
industrija i zrakoplovne vlasti ulažu napore kako bi se umjesto kulture kažnjavanja prešlo na kulturu istine. U tom je smislu nužno iskreno sagledati sve činjenice vezane uz ljudske greške u održavanju, njihovu detaljnu analizu te korištenje prikupljenih informacija za poboljšanje i prevenciju budućih sličnih propusta. Posebna je pozornost posvećena metodama kontrole bez razaranja u općem zrakoplovstvu, kao bitnom čimbeniku povećanja pouzdanosti zrakoplova.

Ključne riječi
nesreće; primarni uzroci nesreća; kultura istine; greške u održavanju; kontrola bez razaranja; ljudski faktor u održavanju

Hrčak ID: 18910

URI
https://hrcak.srce.hr/18910

[engleski]

Posjeta: 2.803 *