hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

RELACIJSKI IDENTITETI Socijalni identitet i relacijske dimenzije

Ivan CIFRIĆ
Krunoslav NIKODEM

Fulltext: croatian, pdf (236 KB) pages 331-358 downloads: 1.394* cite
APA 6th Edition
CIFRIĆ, I. & NIKODEM, K. (2007). RELACIJSKI IDENTITETI Socijalni identitet i relacijske dimenzije. Društvena istraživanja, 16 (3 (89)), 331-358. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/18939
MLA 8th Edition
CIFRIĆ, Ivan and Krunoslav NIKODEM. "RELACIJSKI IDENTITETI Socijalni identitet i relacijske dimenzije." Društvena istraživanja, vol. 16, no. 3 (89), 2007, pp. 331-358. https://hrcak.srce.hr/18939. Accessed 18 Jun. 2021.
Chicago 17th Edition
CIFRIĆ, Ivan and Krunoslav NIKODEM. "RELACIJSKI IDENTITETI Socijalni identitet i relacijske dimenzije." Društvena istraživanja 16, no. 3 (89) (2007): 331-358. https://hrcak.srce.hr/18939
Harvard
CIFRIĆ, I., and NIKODEM, K. (2007). 'RELACIJSKI IDENTITETI Socijalni identitet i relacijske dimenzije', Društvena istraživanja, 16(3 (89)), pp. 331-358. Available at: https://hrcak.srce.hr/18939 (Accessed 18 June 2021)
Vancouver
CIFRIĆ I, NIKODEM K. RELACIJSKI IDENTITETI Socijalni identitet i relacijske dimenzije. Društvena istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2021 June 18];16(3 (89)):331-358. Available from: https://hrcak.srce.hr/18939
IEEE
I. CIFRIĆ and K. NIKODEM, "RELACIJSKI IDENTITETI Socijalni identitet i relacijske dimenzije", Društvena istraživanja, vol.16, no. 3 (89), pp. 331-358, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/18939. [Accessed: 18 June 2021]

Abstracts
Rad se temelji na rezultatima empirijskog istraživanja
provedenog u sklopu projekta "Modernizacija i identitet
hrvatskog društva" na reprezentativnom uzorku
stanovništva Hrvatske. Socijalni identitet definiran
je kao dimenzionalni i relacijski, gdje je dimenzionalnost
koncipirana kroz četiri konceptualne dimenzije (socijalna,
kulturna, prostorna i obiteljsko-rodna), koje su
operacionalizirane na instrumentu od 24 čestice.
Faktorskom analizom izdvojeno je pet dimenzija
socijalnog identiteta (kulturalna, socioprofesionalna,
regionalna, nacionalno-vjerska i susjedsko-lokalna).
Relacije identiteta određene su odnosom prema: sebi,
drugima, prirodi, bogu i svijetu. U radu su provjeravane
dvije hipoteze: 1. Socijalni identitet oblikuje se kao
relacijski identitet, pa se očekuje povezanost
(korelacije) između faktora socijalnog identiteta
i percepcije odnosa prema sebi, drugima, prirodi
i bogu; 2. Odnosi dimenzija socijalnog identiteta
i dimenzije relacijskih identiteta (sebi, drugima, prirodi,
bogu) omogućit će izradbu profila svake dimenzije
socijalnog identiteta. Dobiveni rezultati većim dijelom
potvrđuju postavljene hipoteze o korelacijama. Utvrđen je
profil dimenzija socijalnog identiteta pomoću relacijskih
dimenzija.

Keywords
socijalni identitet; relacijski identiteti; nacionalni ponos; regije; slika (imidž)

Hrčak ID: 18939

URI
https://hrcak.srce.hr/18939

[english] [german]

Visits: 3.671 *