hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.16 No.3 (89) Lipanj 2007.

Prethodno priopćenje

UTJECAJ INFORMACIJE O POSTOJEĆIM DJELIMA U ODREĐENOJ DOMENI NA KREATIVNOST NOVIH DJELA

Irena ČORKO
Andrea VRANIĆ

Puni tekst: hrvatski, pdf (135 KB) str. 613-625 preuzimanja: 330* citiraj
APA 6th Edition
ČORKO, I. i VRANIĆ, A. (2007). UTJECAJ INFORMACIJE O POSTOJEĆIM DJELIMA U ODREĐENOJ DOMENI NA KREATIVNOST NOVIH DJELA. Društvena istraživanja, 16 (3 (89)), 613-625. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/19087
MLA 8th Edition
ČORKO, Irena i Andrea VRANIĆ. "UTJECAJ INFORMACIJE O POSTOJEĆIM DJELIMA U ODREĐENOJ DOMENI NA KREATIVNOST NOVIH DJELA." Društvena istraživanja, vol. 16, br. 3 (89), 2007, str. 613-625. https://hrcak.srce.hr/19087. Citirano 24.09.2018.
Chicago 17th Edition
ČORKO, Irena i Andrea VRANIĆ. "UTJECAJ INFORMACIJE O POSTOJEĆIM DJELIMA U ODREĐENOJ DOMENI NA KREATIVNOST NOVIH DJELA." Društvena istraživanja 16, br. 3 (89) (2007): 613-625. https://hrcak.srce.hr/19087
Harvard
ČORKO, I., i VRANIĆ, A. (2007). 'UTJECAJ INFORMACIJE O POSTOJEĆIM DJELIMA U ODREĐENOJ DOMENI NA KREATIVNOST NOVIH DJELA', Društvena istraživanja, 16(3 (89)), str. 613-625. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/19087 (Datum pristupa: 24.09.2018.)
Vancouver
ČORKO I, VRANIĆ A. UTJECAJ INFORMACIJE O POSTOJEĆIM DJELIMA U ODREĐENOJ DOMENI NA KREATIVNOST NOVIH DJELA. Društvena istraživanja [Internet]. 30.06.2007. [pristupljeno 24.09.2018.];16(3 (89)):613-625. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/19087
IEEE
I. ČORKO i A. VRANIĆ, "UTJECAJ INFORMACIJE O POSTOJEĆIM DJELIMA U ODREĐENOJ DOMENI NA KREATIVNOST NOVIH DJELA", Društvena istraživanja, vol.16, br. 3 (89), str. 613-625, lipanj 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/19087. [Citirano: 24.09.2018.]

Sažetak
Istraživanjem je ispitan utjecaj poznavanja domene na
kreativnost djela. Studentice psihologije (N=38) su, podijeljene
u dvije skupine, izrađivale kolaž u različitim eksperimentalnim
uvjetima. Studentice u kontrolnoj skupini (N=20) dobile su
zadatak da prije izradbe kolaža desetak minuta razmisle o tome
kakav bi trebao biti kolaž koji bi bio procijenjen kao kreativan i
što bi one trebale učiniti da kolaž bude kreativan, pa su ta svoja
razmišljanja zapisivale na papir. Studentice u eksperimentalnoj
skupini (N=18) prije početka izradbe kolaža imale su desetak
minuta vremena da prouče 95 kolaža koji su nastali u sklopu
drugog istraživanja, a napravljeni su u jednakom roku i od
istoga materijala. Svim ispitanicama rečeno je da pokušaju
napraviti kolaž koji bi bio što kreativniji. Kreativnost i druge
dimenzije radova procijenilo je 9 sudaca tehnikom suglasnoga
procjenjivanja. Faktorskom analizom izdvojena su dva
ortogonalna faktora za koje se može utvrditi da predstavljaju
faktor kreativnosti i faktor tehničke valjanosti. Pokazalo se da
poznavanje domene pozitivno utječe na procijenjenu kreativnost
djela, dok se u aspektu tehničke valjanosti rezultati kontrolne i
eksperimentalne skupine značajno ne razlikuju. Rezultati ovog
istraživanja potvrđuju brojne teorije kreativnosti, prema kojima
je poznavanje područja u kojem djelo nastaje jedan od glavnih
faktora koji omogućuju kreativno stvaranje.

Ključne riječi
kreativnost; poznavanje domene; tehnika suglasne procjene; tehnička valjanost; originalnost

Hrčak ID: 19087

URI
https://hrcak.srce.hr/19087

[engleski] [njemački]

Posjeta: 735 *