hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/pt.27.2.3

Rodne i dobne razlike u motivaciji i samoregulaciji učenja

Danijela Jandrić ; Zagreb, Hrvatska
Karmen Boras ; Osnovna škola Silvija Strahimira Kranjčevića - Senj, Hrvatska
Zvonimir Šimić ; Osnovna škola dr. Jure Turića - Gospić, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, PDF (685 KB) str. 177-193 preuzimanja: 663* citiraj
APA 6th Edition
Jandrić, D., Boras, K. i Šimić, Z. (2018). Rodne i dobne razlike u motivaciji i samoregulaciji učenja. Psihologijske teme, 27 (2), 177-193. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.3
MLA 8th Edition
Jandrić, Danijela, et al. "Rodne i dobne razlike u motivaciji i samoregulaciji učenja." Psihologijske teme, vol. 27, br. 2, 2018, str. 177-193. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.3. Citirano 23.09.2021.
Chicago 17th Edition
Jandrić, Danijela, Karmen Boras i Zvonimir Šimić. "Rodne i dobne razlike u motivaciji i samoregulaciji učenja." Psihologijske teme 27, br. 2 (2018): 177-193. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.3
Harvard
Jandrić, D., Boras, K., i Šimić, Z. (2018). 'Rodne i dobne razlike u motivaciji i samoregulaciji učenja', Psihologijske teme, 27(2), str. 177-193. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.3
Vancouver
Jandrić D, Boras K, Šimić Z. Rodne i dobne razlike u motivaciji i samoregulaciji učenja. Psihologijske teme [Internet]. 2018 [pristupljeno 23.09.2021.];27(2):177-193. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.3
IEEE
D. Jandrić, K. Boras i Z. Šimić, "Rodne i dobne razlike u motivaciji i samoregulaciji učenja", Psihologijske teme, vol.27, br. 2, str. 177-193, 2018. [Online]. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.3

Sažetak
Samoregulacija učenja aktivno je participiranje u procesu učenja te podrazumijeva kognitivne, metakognitivne i bihevioralne procese koji obuhvaćaju strategije učenja i suradničko učenje. U osnovi je samoregulacije motivacija, koja se u školskim uvjetima može specifičnije odrediti u terminima ispitne anksioznosti, samoefikasnosti i intrinzične te ekstrinzične vrijednosti. Cilj je ovog istraživanja bio provjeriti postoji li razlika između muških i ženskih sudionika te između učenika petih i sedmih razreda u intrinzičnoj i ekstrinzičnoj vrijednosti, samoefikasnosti, ispitnoj anksioznosti, strategijama učenja i suradničkom učenju. Sudionici su bili učenici petih i sedmih razreda (N = 172) iz dviju osnovnih škola u Hrvatskoj. Nisu pronađene razlike između muških i ženskih sudionika u intrinzičnoj i ekstrinzičnoj vrijednosti, samoefikasnosti, strategijama učenja i suradničkom učenju. Međutim, rezultati su pokazali statistički značajne razlike u svim navedenim varijablama između mlađih i starijih učenika. Slabija motivacija i samoregulacijsko učenje kod starijih učenika potvrđuju dosadašnja istraživanja na ovom području. Rezultati se promatraju u okviru razvoja ličnosti i teorije samoodređenosti koja opisuje akademsku motivaciju, a time i samoregulaciju učenja.

Ključne riječi
motivacija; samoregulacija učenja; dob; rod

Hrčak ID: 203793

URI
https://hrcak.srce.hr/203793

[engleski] [španjolski]

Posjeta: 1.658 *