hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.31820/pt.27.2.7

Kada postajemo odrasli? Interdisciplinarni pregled teorija, istraživanja i novih dostignuća

Martina Knežević   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1740-4629 ; Catholic University of Croatia, Department of Psychology, Croatia

Puni tekst: engleski, PDF (422 KB) str. 267-289 preuzimanja: 632* citiraj
APA 6th Edition
Knežević, M. (2018). When Do We Become Adults? Review of Theory, Research and Recent Advances from an Interdisciplinary Perspective. Psihologijske teme, 27 (2), 267-289. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.7
MLA 8th Edition
Knežević, Martina. "When Do We Become Adults? Review of Theory, Research and Recent Advances from an Interdisciplinary Perspective." Psihologijske teme, vol. 27, br. 2, 2018, str. 267-289. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.7. Citirano 22.09.2021.
Chicago 17th Edition
Knežević, Martina. "When Do We Become Adults? Review of Theory, Research and Recent Advances from an Interdisciplinary Perspective." Psihologijske teme 27, br. 2 (2018): 267-289. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.7
Harvard
Knežević, M. (2018). 'When Do We Become Adults? Review of Theory, Research and Recent Advances from an Interdisciplinary Perspective', Psihologijske teme, 27(2), str. 267-289. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.7
Vancouver
Knežević M. When Do We Become Adults? Review of Theory, Research and Recent Advances from an Interdisciplinary Perspective. Psihologijske teme [Internet]. 2018 [pristupljeno 22.09.2021.];27(2):267-289. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.7
IEEE
M. Knežević, "When Do We Become Adults? Review of Theory, Research and Recent Advances from an Interdisciplinary Perspective", Psihologijske teme, vol.27, br. 2, str. 267-289, 2018. [Online]. https://doi.org/10.31820/pt.27.2.7

Sažetak
Brojne su teorije razvojne psihologije, poput psihoanalitičke, biheviorističke ili kognitivističke, pokušale objasniti kako ljudi sazrijevaju i mijenjaju se tijekom života. Ove su teorije usmjerene na rane životne faze – od djetinjstva do adolescencije – ostavljajući dojam kako nakon adolescencije ne dolazi do značajnijih skokova u razvoju. Međutim, istraživanja su ljudskog razvoja u posljednjih 20-ak godina pokazala kako je sazrijevanje puno složenije te vremenski dugotrajnije nego se prethodno smatralo. Cilj je ovoga pregleda bio interdisciplinarnim pristupom istražiti pitanje prijelaza u odraslu dob prikazom najnovijih rezultata istraživanja o sazrijevanju mozga i kognitivnih sposobnosti iz područja neuroznanosti i kognitivne psihologije istovremeno razmatrajući tradicionalne i zakonom određene granice odraslosti. U prvom se dijelu rada raspravlja o određenim pitanjima vezanim uz definiranje razdoblja odraslosti kroz društvene i pravne okvire. Zatim se navodi kako produljeno strukturalno i funkcionalno sazrijevanje mozga utječe na kognitivne sposobnosti, naglašavajući potrebu i vrijednost istraživanja načinā na koje ove promjene mogu utjecati na donošenje važnih odluka tijekom rane odrasle dobi, a koje mogu imati dalekosežne posljedice. Konačno, na temelju se dokaza iz postojećih istraživanja ističe važnost prihvaćanja i integriranja nalaza iz različitih istraživačkih disciplina kako bi se bolje razumjela snaga i ranjivosti mladih osoba na pragu odrasle dobi.

Ključne riječi
produljeni razvoj mozga; interdisciplinarni pristup; mlada odrasla dob; adolescencija; kognitivne sposobnosti; sazrijevanje

Hrčak ID: 203797

URI
https://hrcak.srce.hr/203797

[engleski] [španjolski]

Posjeta: 1.571 *