hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

Istraživanje utjecaja demografskih čimbenika na impulzivnu kupnju

Sandra Soče Kraljević ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Sanja Galić ; Federalni zavod za mirovinsko osiguranje, Mostar, Bosna i Hercegovina
Zorana Vidačak ; Ax-Soling d.o.o., Grude, Bosna i Hercegovina

Fulltext: croatian, pdf (242 KB) pages 26-48 downloads: 354* cite
APA 6th Edition
Soče Kraljević, S., Galić, S. & Vidačak, Z. (2016). Istraživanje utjecaja demografskih čimbenika na impulzivnu kupnju. Zbornik radova Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, (22), 26-48. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/203898
MLA 8th Edition
Soče Kraljević, Sandra, et al. "Istraživanje utjecaja demografskih čimbenika na impulzivnu kupnju." Zbornik radova Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, vol. , no. 22, 2016, pp. 26-48. https://hrcak.srce.hr/203898. Accessed 12 May 2021.
Chicago 17th Edition
Soče Kraljević, Sandra, Sanja Galić and Zorana Vidačak. "Istraživanje utjecaja demografskih čimbenika na impulzivnu kupnju." Zbornik radova Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru , no. 22 (2016): 26-48. https://hrcak.srce.hr/203898
Harvard
Soče Kraljević, S., Galić, S., and Vidačak, Z. (2016). 'Istraživanje utjecaja demografskih čimbenika na impulzivnu kupnju', Zbornik radova Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, (22), pp. 26-48. Available at: https://hrcak.srce.hr/203898 (Accessed 12 May 2021)
Vancouver
Soče Kraljević S, Galić S, Vidačak Z. Istraživanje utjecaja demografskih čimbenika na impulzivnu kupnju. Zbornik radova Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru [Internet]. 2016 [cited 2021 May 12];(22):26-48. Available from: https://hrcak.srce.hr/203898
IEEE
S. Soče Kraljević, S. Galić and Z. Vidačak, "Istraživanje utjecaja demografskih čimbenika na impulzivnu kupnju", Zbornik radova Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, vol., no. 22, pp. 26-48, 2016. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/203898. [Accessed: 12 May 2021]

Abstracts
Svrha ovog rada je u činjenici da je istraživanje impulzivne kupovine s aspekta povezanosti demografskih obilježja nedovoljno zastupljeno u istraživanjima u Bosni i Hercegovini, radovi koji su se bavili ovom problematikom su rijetki. Impulzivna kupovina kao pojam, pojava ili čak fenomen znanstvenicima i ostalim marketinškim stručnjacima odavno je zanimljiva meta proučavanja. Istraživanja su pokazala na usku povezanost impulzivne kupovine s kupčevim raspoloženjem ili emocionalni stanjem, osobnim identitetom, ugodnim okruženjem u prodavaonici i demografskim čimbenicima na koje smo se fokusirali u našem istraživanju. Cilj rada je utvrditi postoji li veza između demografskih čimbenika i impulzivne kupovine te u kojoj mjeri. Ovim radom je prezentirano primarno istraživanje koje upućuje da se sklonost impulzivnoj kupovini značajno razlikuje s obzirom na spol. Značaj ili znanstveni doprinos ovog istraživanja je dvojak, ovaj rad može koristiti marketarima i menadžerima u poduzećima i u trgovačkim centrima koji posluju na tržištima gdje je sve veća konkurencija kako bi svoje potrošače potakli na impulzivnu kupnju te da prema tome, prilagode svoje promotivne aktivnosti i povećaju prodaju i konkurentnost na tržištu što je podjednako važno i za znanstvenike (ponašanje potrošača, prodaja, istraživanje tržišta) s aspekta boljeg razumijevanja čimbenika koji utječu na impulzivnu kupovinu. Na kraju rada navode se ograničenja istraživanja kao i smjernice za buduća istraživanja.

Keywords
istraživanje tržišta; impulzivna kupovina; demografski čimbenici; donošenje odluke o kupnji

Hrčak ID: 203898

URI
https://hrcak.srce.hr/203898

Visits: 612 *