hrcak mascot   Srce   HID

Izlaganje sa skupa
https://doi.org/10.11608/sgnj.2018.23.suppl1.066

Uloga tjelesne aktivnosti u upravljanju stresom The role of physical activity in managing stress

Zdravka Kos ; Opća bolnica Varaždin, Služba za interne bolesti, Odjel za hematologiju, onkologiju i kliničku imunologiju, Dnevna bolnica, Ivana Meštrovića 1, 42 000 Varaždin, Republika Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (29 KB) str. 33-33 preuzimanja: 36* citiraj
APA 6th Edition
Kos, Z. (2018). Uloga tjelesne aktivnosti u upravljanju stresom The role of physical activity in managing stress. Sestrinski glasnik, 23 (Supplement 1-2018), 33-33. https://doi.org/10.11608/sgnj.2018.23.suppl1.066
MLA 8th Edition
Kos, Zdravka. "Uloga tjelesne aktivnosti u upravljanju stresom The role of physical activity in managing stress." Sestrinski glasnik, vol. 23, br. Supplement 1-2018, 2018, str. 33-33. https://doi.org/10.11608/sgnj.2018.23.suppl1.066. Citirano 10.12.2019.
Chicago 17th Edition
Kos, Zdravka. "Uloga tjelesne aktivnosti u upravljanju stresom The role of physical activity in managing stress." Sestrinski glasnik 23, br. Supplement 1-2018 (2018): 33-33. https://doi.org/10.11608/sgnj.2018.23.suppl1.066
Harvard
Kos, Z. (2018). 'Uloga tjelesne aktivnosti u upravljanju stresom The role of physical activity in managing stress', Sestrinski glasnik, 23(Supplement 1-2018), str. 33-33. https://doi.org/10.11608/sgnj.2018.23.suppl1.066
Vancouver
Kos Z. Uloga tjelesne aktivnosti u upravljanju stresom The role of physical activity in managing stress. Sestrinski glasnik [Internet]. 2018 [pristupljeno 10.12.2019.];23(Supplement 1-2018):33-33. https://doi.org/10.11608/sgnj.2018.23.suppl1.066
IEEE
Z. Kos, "Uloga tjelesne aktivnosti u upravljanju stresom The role of physical activity in managing stress", Sestrinski glasnik, vol.23, br. Supplement 1-2018, str. 33-33, 2018. [Online]. https://doi.org/10.11608/sgnj.2018.23.suppl1.066

Sažetak
Svrha je članka potaknuti aktivnosti i razmišljanja koja imaju znanstvenu korisnost za optimalnije i kvalitetnije upoznavanje i prevladavanje simptoma stresa. Stres je pojava koja nema niti pozitivno ni negativno značenje već je dio čovjekova razvoja. Optimalna količina doživljavanja stresa i izloženosti stresorima je korisna i ponekad nezamjenljiv čimbenik u svrhu profesionalnog i svakodnevnog uvriježenog napredovanja u velikom broju životnih situacija. Sveprisutni stres uzrokuje veći broj fizioloških i biokemijskih promjena koji na različite načine djeluju na psihološki status čovjeka. Tijekom vremena ljudski je organizam razvio adaptacijske mehanizme za prevladavanje utjecaja stresora, a navedeni mehanizmi pripremaju organizam na borbu ili bijeg od ishodišta stresora. Kako čovjek u današnjem vremenu često nije u mogućnosti razviti vještine za smanjenje utjecaja stresora ili pobjeći od utjecaja istih, izlaganje stresorima uzrokuju važan stupanj štetnosti, odnosno ugrožava opći status zdravlja i smanjuje stupanj kvalitete života. Tjelovježba i sport metode su koje poboljšavaju stupanj kvalitete života. Za uporabu navedenih preventivnih metoda potrebno je izvršiti promjene u svakodnevnim životnim navikama, i to u svrhu očuvanja osobnog psihičkog i fizičkog integriteta. Potrebno je učiniti svakodnevni život organiziranijim, iznaći dostatno vremena za provođenje svakodnevnog odmora, smanjiti utjecaj neželjenih stresora iz okoline. Smanjiti broj sati provedenih u obavljanju radnih aktivnosti. Naučiti češće reći NE kada druge osobe neopravdano i nepotrebno zahtjevaju utrošak osobnog vremena na rješavanje svakodnevnih situacija, te poboljšati kvantitetu i kvalitetu tjelesne aktivnosti.

Ključne riječi
simptomi stresa • kvalitete života • preventivne metode

Hrčak ID: 214335

URI
https://hrcak.srce.hr/214335

Posjeta: 88 *