Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Unaprjeđenje strategije konkurentskog pozicioniranja poduzeća primjenom marketinške revizije

Petra Leonora Cvitanović orcid id orcid.org/0000-0003-2579-2940


Puni tekst: hrvatski pdf 615 Kb

str. 1-20

preuzimanja: 1.679

citiraj


Sažetak

Revizija marketinga može pomoći poduzeću bolje upravljati podacima o marketingu s kojima raspolaže, kao i podacima koje tek treba prikupiti, sistematizirati i integrirati u izvještaje te kvalitetno upotrijebiti za poboljšanje svojeg poslovanja i strategije nastupa na tržištu. Marketinška revizija može pomoći poduzeću prestići konkurenciju i ostvariti veći tržišni udio zbog toga što će bolje poznavati okruženje u kojem djeluje, želje i potrebe potrošača i društva, te u odnosu na konkurenciju primjenjivati bolji način poslovanja. Ako poduzeće redovito provodi reviziju marketinga, moći će u kratkom vremenskom razdoblju doći do informacija o događanjima na tržištu. Kontinuiranom evaluacijom podataka koji su ključni za marketing, jasnije će razumjeti svoju tržišnu poziciju i razloge zaostajanja za konkurencijom. Revizija marketinga može rukovodstvu poduzeća ukazati na potrebu za promjenom u strateškom pozicioniranju koju je nužno potrebno provesti kako bi se ostvarilo uspješnije konkurentsko pozicioniranje poduzeća. Također, revizija marketinga uputiti će rukovodstvo na odabir ispravne strategije reagiranja na konkurentske prijetnje te potom na pronalaženje adekvatnih rješenja za poteškoće u poslovanju do kojih će doći ukoliko se ne reagira pravovremeno. Informacije prikupljene putem marketinške revizije mogu poslužiti kao smjernice za odabir i oblikovanje strategije konkurentskog pozicioniranja, u zavisnosti od inicijalnog razloga / svrhe i cilja provođenja revizije marketinga. Primjerice, ukoliko svrhu primjene revizije marketinga predstavlja želja rukovodstva za boljom procjenom adekvatnosti marketinških aktivnosti, provoditi će se revizija marketinškog okružja. Tada će u fokusu revizije biti mjerenje učinkovitosti sustava planiranja i kontrolnih postupaka, utjecaj asortimana proizvoda na marketinške ciljeve, te usklađenost cjenovnih i distribucijskih ciljeva, strategije, procedura i aktivnosti s marketinškim strategijama i ciljevima. Rezultati ovakve revizije marketinga poslužiti će kao temelj za odabir i oblikovanje strategije konkuriranja pomoću marketinškog miksa. Bez obzira na to koju strategiju konkurentskog pozicioniranja poduzeće odluči koristiti, revizija i mjerenje učinkovitosti marketinga imati će pozitivan utjecaj na poslovanje poduzeća u kratkom i u dugom roku.

Ključne riječi

revizija marketinga; marketinška revizija; marketing audit; kontrola marketinga; strategija pozicioniranja; strategija konkurentskog pozicioniranja; konkuriranje

Hrčak ID:

215674

URI

https://hrcak.srce.hr/215674

Datum izdavanja:

15.1.2019.

Posjeta: 2.376 *