hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Analiza povezanosti morfoloških karakteristika i motoričkih znanja kod jedanaestogodišnjih učenika

Lidija Vlahović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2551-1555 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Split, Hrvatska
Bojan Babin   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1201-7013 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (280 KB) str. 227-237 preuzimanja: 42* citiraj
APA 6th Edition
Vlahović, L. i Babin, B. (2018). Analiza povezanosti morfoloških karakteristika i motoričkih znanja kod jedanaestogodišnjih učenika. Školski vjesnik, 67 (2), 227-237. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/216728
MLA 8th Edition
Vlahović, Lidija i Bojan Babin. "Analiza povezanosti morfoloških karakteristika i motoričkih znanja kod jedanaestogodišnjih učenika." Školski vjesnik, vol. 67, br. 2, 2018, str. 227-237. https://hrcak.srce.hr/216728. Citirano 18.11.2019.
Chicago 17th Edition
Vlahović, Lidija i Bojan Babin. "Analiza povezanosti morfoloških karakteristika i motoričkih znanja kod jedanaestogodišnjih učenika." Školski vjesnik 67, br. 2 (2018): 227-237. https://hrcak.srce.hr/216728
Harvard
Vlahović, L., i Babin, B. (2018). 'Analiza povezanosti morfoloških karakteristika i motoričkih znanja kod jedanaestogodišnjih učenika', Školski vjesnik, 67(2), str. 227-237. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/216728 (Datum pristupa: 18.11.2019.)
Vancouver
Vlahović L, Babin B. Analiza povezanosti morfoloških karakteristika i motoričkih znanja kod jedanaestogodišnjih učenika. Školski vjesnik [Internet]. 2018 [pristupljeno 18.11.2019.];67(2):227-237. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/216728
IEEE
L. Vlahović i B. Babin, "Analiza povezanosti morfoloških karakteristika i motoričkih znanja kod jedanaestogodišnjih učenika", Školski vjesnik, vol.67, br. 2, str. 227-237, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/216728. [Citirano: 18.11.2019.]
Puni tekst: engleski, pdf (280 KB) str. 238-238 preuzimanja: 33* citiraj
APA 6th Edition
Vlahović, L. i Babin, B. (2018). Relation Between Morphological Characteristics and Motor Skillsin Eleven-Year Old Male Pupils. Školski vjesnik, 67 (2), 238-238. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/216728
MLA 8th Edition
Vlahović, Lidija i Bojan Babin. "Relation Between Morphological Characteristics and Motor Skillsin Eleven-Year Old Male Pupils." Školski vjesnik, vol. 67, br. 2, 2018, str. 238-238. https://hrcak.srce.hr/216728. Citirano 18.11.2019.
Chicago 17th Edition
Vlahović, Lidija i Bojan Babin. "Relation Between Morphological Characteristics and Motor Skillsin Eleven-Year Old Male Pupils." Školski vjesnik 67, br. 2 (2018): 238-238. https://hrcak.srce.hr/216728
Harvard
Vlahović, L., i Babin, B. (2018). 'Relation Between Morphological Characteristics and Motor Skillsin Eleven-Year Old Male Pupils', Školski vjesnik, 67(2), str. 238-238. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/216728 (Datum pristupa: 18.11.2019.)
Vancouver
Vlahović L, Babin B. Relation Between Morphological Characteristics and Motor Skillsin Eleven-Year Old Male Pupils. Školski vjesnik [Internet]. 2018 [pristupljeno 18.11.2019.];67(2):238-238. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/216728
IEEE
L. Vlahović i B. Babin, "Relation Between Morphological Characteristics and Motor Skillsin Eleven-Year Old Male Pupils", Školski vjesnik, vol.67, br. 2, str. 238-238, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/216728. [Citirano: 18.11.2019.]

Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja povezanosti morfoloških karakteristika i motoričkih znanja reprezentativnih nastavnih tema službenoga plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture za učenike petih razreda osnovne škole. U skladu s navedenim, na uzorku od 152 učenika u dobi od jedanaest godina primijenjeno je šesnaest antropometrijskih mjera za procjenu morfoloških karakteristika te sedam testova reprezentativnih nastavnih tema za procjenu motoričkih znanja. Rezultati kanoničke korelacijske analize provedene između sustava morfoloških varijabli i varijabli motoričkih znanja učenika pokazali su da je izdvojen jedan par statističkih značajnih kanoničkih faktora s koeficijentom kanoničke korelacije 0,61 (p = 0,00). Struktura relacija izoliranog značajnog para kanoničkog faktora pokazala je da su učenici s prvenstveno boljim ocjenama u varijablama motoričkih znanja Brzo trčanje do 60 m iz niskoga starta, Skok uvis prekoračnom tehnikom „škare“ i Stoj na rukama uz okomitu plohu imali povišene vrijednosti u težini tijela i dijametru lakta, a niže vrijednosti u opsegu podlaktice, dužini ruke i potkožnom masnom tkivu na trbuhu i potkoljenici. Nalazi redundancije pokazali su da je skupom varijabli morfoloških karakteristika moguće procijeniti samo 19,55% varijance skupa varijabli morfoloških karakteristika i obrnuto: da je samo sa 17,73% varijance skupa varijabli motoričkih znanja moguće procijeniti varijancu skupa varijabli morfoloških karakteristika. Iz svega se može zaključiti da su bolji uspjeh u izvedbi testova motoričkih znanja imali učenici koji većinom pripadaju mezomorfnoj građi tijela.

Ključne riječi
antropometrijske karakteristike; motoričko učenje; tjelesna i zdravstvena kultura; učenici petih razreda

Hrčak ID: 216728

URI
https://hrcak.srce.hr/216728

[engleski]

Posjeta: 144 *