Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

JEZIČNA DJELATNOST PISANJA U OSNOVNOŠKOLSKOJ NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA

Katarina Aladrović Slovaček orcid id orcid.org/0000-0002-0706-9436 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 425 Kb

str. 59-71

preuzimanja: 1.252

citiraj


Sažetak

U ovome se radu ponajprije teorijski razmatra jezična djelatnost pisanja, a potom su prikazani rezultati istraživanja u njezinu ovladavanju iz različitih aspekata. U prvome dijelu rada analizirani su izvanjezični elementi koji utječu na razvoj jezične djelatnosti pisanja, kao što su: udžbenici, multimodalni tekstovi, mediji te sam učitelj. Potom su analizirani jezični elementi u ovladavanju jezične djelatnosti pisanja, kao što su: utjecaj dijalekta i govora sredine (sociolekta) u kojoj učenik odrasta te ovladavanje pravopisnim, gramatičkim i leksičkim pravilima hrvatskoga jezika. Zaključno su u radu prikazane ideje i načini koji bi učiteljima mogli pomoći u poticanju jezične djelatnosti pisanja i kulture pismenosti s ciljem razvoja komunikacijske kompetencije i funkcionalne pismenosti na hrvatskome jeziku.

Ključne riječi

jezične djelatnosti; pisanje; udžbenik; učenje hrvatskoga jezika; komunikacijska kompetencija; kultura pisanja

Hrčak ID:

216792

URI

https://hrcak.srce.hr/216792

Datum izdavanja:

3.12.2018.

Posjeta: 2.068 *