hrcak mascot   Srce   HID

Professional paper

Hrvatski otoci u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske

Kata Magaš ; Odjel za geografiju Sveučilište u Zadru

Fulltext: croatian, PDF (1 MB) pages 181-206 downloads: 338* cite
APA 6th Edition
Magaš, K. (2018). Hrvatski otoci u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske. Magistra Iadertina, 13 (1), 181-206. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/217838
MLA 8th Edition
Magaš, Kata. "Hrvatski otoci u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske." Magistra Iadertina, vol. 13, no. 1, 2018, pp. 181-206. https://hrcak.srce.hr/217838. Accessed 6 Aug. 2020.
Chicago 17th Edition
Magaš, Kata. "Hrvatski otoci u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske." Magistra Iadertina 13, no. 1 (2018): 181-206. https://hrcak.srce.hr/217838
Harvard
Magaš, K. (2018). 'Hrvatski otoci u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske', Magistra Iadertina, 13(1), pp. 181-206. Available at: https://hrcak.srce.hr/217838 (Accessed 06 August 2020)
Vancouver
Magaš K. Hrvatski otoci u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske. Magistra Iadertina [Internet]. 2018 [cited 2020 August 06];13(1):181-206. Available from: https://hrcak.srce.hr/217838
IEEE
K. Magaš, "Hrvatski otoci u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske", Magistra Iadertina, vol.13, no. 1, pp. 181-206, 2018. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/217838. [Accessed: 06 August 2020]

Abstracts
Članak donosi analizu suvremene hrvatske otočne škole u složenoj društeveno-gospodarskoj stvarnosti posttranzicijskog doba. Analiziraju se zakonske pretpostavke za preobrazbu odgojno-obrazovnog sustava i realnost specifične demografske, gospodarske, infrastrukturne i obrazovne situacije na otocima.Strateški dokumenti koji su temelj za razvoj hrvatskih otoka, Nacionalni program razvitka otoka (1997) i Zakon o otocima (1999), znače institucionalizaciju državne brige o otocima u cilju provedbe načela održivog razvoja otoka radi postizanja društvene stabilnosti i gospodarskog rasta. Jedan od temeljnih preduvjeta je poboljšanje odgojno-obrazovnog rada. Zakonske pretpostavke koje to omogućuju ugrađene su u Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (2008), u Državne pedagoške standarde osnovnoškolskog i srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (2008) te Nacionalni okvirni kurikulum (2010). Otoci su specifična životna sredina, s malim brojem učenika, poteškoćama u osiguravanju učiteljskog/nastavnog kadra, poteškoćama u prijevozu učenika, s nedostatnom opremom škola i školskog okoliša, te je uobičajena kategorizacija hrvatskih škola na osnovne i područne, s mogućnošću otvaranja područnih odjela, za otoke nadopunjena kategorijom „osnovna škola s otežanim uvjetima rada“. Tridesetak najsiromašnijih, udaljenih i malih otoka više nema uvjete za rad osnovnih, a često niti područnih škola. Ako još postoje, imaju vrlo malo učenika i kombinirane razredne odjele. U porastu je broj napuštenih osnovnih škola, a srednje škole nalaze se samo na devet najnapučenijih hrvatskih otoka. U CARNet-ov pilot projekt e-škole uključene su po četiri osnovne i srednje škole s hrvatskih otoka.

Keywords
hrvatski otoci; matične škole; područne škole; odgoj i obrazovanje; pedagoški standard

Hrčak ID: 217838

URI
https://hrcak.srce.hr/217838

Visits: 453 *