hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32903/zs.64.1.9

POVEZANOST UČENIČKOG PROCJENJIVANJA DAROVITOSTI, INTELIGENCIJE I SOCIJALNOG STATUSA PROCJENJIVANIH UČENIKA

Jelena Orkoša ; OŠ Sesvetska Sela Dubrava, Hrvatska
Silvija Ravić ; OŠ Sesvetska Sela Dubrava, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (8 MB) str. 119-128 preuzimanja: 376* citiraj
APA 6th Edition
Orkoša, J. i Ravić, S. (2018). POVEZANOST UČENIČKOG PROCJENJIVANJA DAROVITOSTI, INTELIGENCIJE I SOCIJALNOG STATUSA PROCJENJIVANIH UČENIKA. Život i škola, LXIV (1), 119-128. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.9
MLA 8th Edition
Orkoša, Jelena i Silvija Ravić. "POVEZANOST UČENIČKOG PROCJENJIVANJA DAROVITOSTI, INTELIGENCIJE I SOCIJALNOG STATUSA PROCJENJIVANIH UČENIKA." Život i škola, vol. LXIV, br. 1, 2018, str. 119-128. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.9. Citirano 11.05.2021.
Chicago 17th Edition
Orkoša, Jelena i Silvija Ravić. "POVEZANOST UČENIČKOG PROCJENJIVANJA DAROVITOSTI, INTELIGENCIJE I SOCIJALNOG STATUSA PROCJENJIVANIH UČENIKA." Život i škola LXIV, br. 1 (2018): 119-128. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.9
Harvard
Orkoša, J., i Ravić, S. (2018). 'POVEZANOST UČENIČKOG PROCJENJIVANJA DAROVITOSTI, INTELIGENCIJE I SOCIJALNOG STATUSA PROCJENJIVANIH UČENIKA', Život i škola, LXIV(1), str. 119-128. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.9
Vancouver
Orkoša J, Ravić S. POVEZANOST UČENIČKOG PROCJENJIVANJA DAROVITOSTI, INTELIGENCIJE I SOCIJALNOG STATUSA PROCJENJIVANIH UČENIKA. Život i škola [Internet]. 2018 [pristupljeno 11.05.2021.];LXIV(1):119-128. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.9
IEEE
J. Orkoša i S. Ravić, "POVEZANOST UČENIČKOG PROCJENJIVANJA DAROVITOSTI, INTELIGENCIJE I SOCIJALNOG STATUSA PROCJENJIVANIH UČENIKA", Život i škola, vol.LXIV, br. 1, str. 119-128, 2018. [Online]. https://doi.org/10.32903/zs.64.1.9

Sažetak
Pri identifikaciji darovitih učenika psiholozi se koriste testovima (inteligencije, kreativnosti i specifičnih sposobnosti) te metodama procjene koje uključuju procjene učitelja, roditelja te drugih učenika. Zbog upitne valjanosti nije preporučljivo koristiti se metodama procjene kao jedinim sredstvo procjene ili za predselekciju učenika koji će pristupiti testiranju inteligencije. Ipak, metode procjene nam daju informaciju kako okolina vidi potencijalno darovitog učenika te informaciju koje različite sposobnosti učenici pokazuju.
Cilj istraživanja bio je ispitati obilježja učeničkog procjenjivanja darovitosti. Problem ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost broja nominacija kod učeničkog procjenjivanja darovitosti te inteligencije i socijalnog statusa procjenjivanih učenika. Istraživanje je provedeno na temelju podataka sakupljenih tijekom procesa identifikacije darovitih učenika (N= 153) u školskoj godini 2012./2013. i 2013./2014. U istraživanju su se povezanosti između broja nominacija kod učeničkog procjenjivanja darovitosti, inteligencije i socijalnog statusa pokazale značajnima i pozitivnima. Učenici koji su ostvarili viši rezultat na testu inteligencije su prema rezultatima sociometrijskog ispitivanja u razredu popularniji. Učenici koji su ostvarili viši rezultat na testu inteligencije te popularniji učenici procijenjeni su od svojih vršnjaka kao darovitiji.

Ključne riječi
identifikacija potencijalno darovitih učenika; učeničko procjenjivanje darovitosti; inteligencija; socijalni status

Hrčak ID: 219665

URI
https://hrcak.srce.hr/219665

[engleski] [njemački]

Posjeta: 718 *