Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/mt/2019.31.1.39

Marketinške odluke u mađarskim malim i srednjim poduzećima

Mirkó Gáti orcid id orcid.org/0000-0001-5879-6353 ; Corvinus University of Budapest
András Bauer ; Corvinus University of Budapest


Puni tekst: engleski pdf 337 Kb

str. 39-59

preuzimanja: 666

citiraj


Sažetak

Svrha – Mala i srednja poduzeća (SME) imaju važnu ulogu u gospodarstvu na nacionalnim i međunarodnim tržištima. Ove organizacije posluju u različitim uvjetima, posjeduju različite sposobnosti i zbog toga imaju drugačiji pristup određenim funkcijama u poduzeću (npr. marketingu). Svoju marketinšku aktivnost one definiraju u drugačijem opsegu u usporedbi sa svojim većim konkurentima. Cilj rada jest omogućiti bolje razumijevanje određenih utjecajnih čimbenika koji su prethodnici za razumijevanje marketinških aktivnosti malih i srednjih poduzeća.
Metodološki pristup – S obzirom na relativno malo prethodnih istraživanja o ovim učincima, odlučilo se za primjenu kvalitativnog pristupa, i zbog uzorka (malih i srednjih poduzeća) i zbog problema istraživanja. Marketinška aktivnost malih i srednjih poduzeća analizirana je kroz izviđajnu perspektivu; provedeno je 15 dubinskih intervjua u malim i srednjim poduzećima. Istraživačka pitanja analizirana su u kontekstu mađarskog tržišta.
Rezultati i implikacije – Kao rezultat pojavili su se neki obrasci utjecaja, poput odlučujuće uloge lidera malog i srednjeg poduzeća, snažne usredotočenosti na potrošača, sposobnosti prilagodbe tržištu i inovativne poduzetničke karakteristike. Rezultati mogu pomoći i znanstvenicima i stručnjacima u praksi u području marketinga
malih i srednjih poduzeća.
Ograničenja – Ograničenja istraživanja odnose se na veličinu i strukturu uzorka te na ograničenja kvalitativne metodologije.
Doprinos – Unatoč ograničenjima istraživanja, otkriveni utjecajni čimbenici nisu analizirani u prethodnim empirijskim istraživanjima o čimbenicima odlučivanja u malim i srednjim poduzećima u kontekstu online marketinga i korištenja alata društvenih mreža. Odgovarajući na
istraživačka pitanja pruženo je bolje objašnjenje o tome kako se donose marketinške odluke u malim i srednjim poduzećima.

Ključne riječi

mala i srednja poduzeća; marketing u malim i srednjim poduzećima; marketinške odluke u malim i srednjim poduzećima; opseg marketinga malih i srednjih poduzeća; kvalitativni dubinski intervjui

Hrčak ID:

221240

URI

https://hrcak.srce.hr/221240

Datum izdavanja:

18.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.703 *