Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Informatizacija u hitnoj službi

Ana Petričko ; Zdravstveno veleučilište, Diplomski specijalistički studij Menadžment u sestrinstvu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 476 Kb

str. 16-19

preuzimanja: 378

citiraj


Sažetak

U okviru stalne nadogradnje informacijske infrastrukture Zavoda za hitnu medicinu Grada Zagreba 2009. godine pušten je u rad novi ICT sustav temeljen na novoj tehnološkoj platformi u skladu sa svjetskim standardima koji se rabe za mission critical sustave. Novi informacijski sustav sastoji se od nekoliko osnovnih modula, a podaci koji se prikupljaju iz svih segmenata poslovnih procesa u centralni sustav Zavoda mogu se koristiti za analizu i obračun svih pruženih usluga te konačne izvještaje o poslovanju Zavoda. Okosnica cijelokupnog sustava je prijamno-dojavna jedinica, a modul prijamno-dojavne jedinice se sastoji od dva dijela: prijama poziva i disponiranja istih. Najveća novost u informacijskom sustavu koja pridonosi učinkovitijem radu HMP je ePCR (electronic Patient Care Record) sustav koji se koristi u vozilima HMP na terenu, putem kojeg se svi relevantni podaci o intervenciji i pacijentu upisuju izravno u računala u vozilima (toughbook) te se pacijentu ili bolnici predaje ispisani karton umjesto, do sada, ručno popunjenog obrasca. Svi podaci uneseni na terenu automatski se, po zaključenju slučaja, trenutačno šalju u centralni sustav, a potom u obradu po potrebi. Puštanjem u rad ovog novog sustava otvorena je mogućnost povezivanja s drugim zdravstvenim ustanovama i Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje čime su stvoreni uvjeti za postojanje jedinstvene baze podataka u cilju što kvalitetnije, brže i točnije izmjene podataka vezanih uz pojedinog pacijenta. Klinička bolnica „Sv. Duh“ prva je bolnica u Zagrebu koja je uz pomoć aplikacije CareMonx eTriage izravno povezana s timovima HMP Zavoda na terenu. Liječnici u hitnom bolničkom prijemu imaju mogućnost primanja podataka o pacijentu i prije njegovog dolaska, čime je omogućen adekvatan prijam i kvalitetnije zbrinjavanje kritično bolesnog pacijenta.

Ključne riječi

prijem i trijaža poziva; disponiranje; elektronički ispis nalaza (kartona) za pacijenta

Hrčak ID:

222610

URI

https://hrcak.srce.hr/222610

Datum izdavanja:

10.7.2019.

Posjeta: 899 *