hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.32903/zs.64.2.8

Problematika nastave glazbe u Hrvatskoj u stručnim časopisima druge polovice 19. stoljeća

Tomislav Košta ; Department for Teacher and Preschool Teacher education Zadar, Croatia

Puni tekst: engleski, pdf (8 MB) str. 113-121 preuzimanja: 109* citiraj
APA 6th Edition
Košta, T. (2018). THE PROBLEMS OF MUSIC TEACHING IN CROATIA IN PROFESSIONAL JOURNALS OF THE SECOND HALF OF THE 19TH CENTURY. Život i škola, LXIV (2), 113-121. https://doi.org/10.32903/zs.64.2.8
MLA 8th Edition
Košta, Tomislav. "THE PROBLEMS OF MUSIC TEACHING IN CROATIA IN PROFESSIONAL JOURNALS OF THE SECOND HALF OF THE 19TH CENTURY." Život i škola, vol. LXIV, br. 2, 2018, str. 113-121. https://doi.org/10.32903/zs.64.2.8. Citirano 28.11.2020.
Chicago 17th Edition
Košta, Tomislav. "THE PROBLEMS OF MUSIC TEACHING IN CROATIA IN PROFESSIONAL JOURNALS OF THE SECOND HALF OF THE 19TH CENTURY." Život i škola LXIV, br. 2 (2018): 113-121. https://doi.org/10.32903/zs.64.2.8
Harvard
Košta, T. (2018). 'THE PROBLEMS OF MUSIC TEACHING IN CROATIA IN PROFESSIONAL JOURNALS OF THE SECOND HALF OF THE 19TH CENTURY', Život i škola, LXIV(2), str. 113-121. https://doi.org/10.32903/zs.64.2.8
Vancouver
Košta T. THE PROBLEMS OF MUSIC TEACHING IN CROATIA IN PROFESSIONAL JOURNALS OF THE SECOND HALF OF THE 19TH CENTURY. Život i škola [Internet]. 2018 [pristupljeno 28.11.2020.];LXIV(2):113-121. https://doi.org/10.32903/zs.64.2.8
IEEE
T. Košta, "THE PROBLEMS OF MUSIC TEACHING IN CROATIA IN PROFESSIONAL JOURNALS OF THE SECOND HALF OF THE 19TH CENTURY", Život i škola, vol.LXIV, br. 2, str. 113-121, 2018. [Online]. https://doi.org/10.32903/zs.64.2.8

Sažetak
Nakon građanske revolucije 1848. godine i buđenja nacionalne svijesti u jeku borbe malih naroda za samostalnost, kao i za službenu uporabu narodnog jezika, u škole se uvodi glazba kao obvezan predmet pod nazivom pjevanje. U tom razdoblju nastaju prve pjesmarice, udžbenici i priručnici na hrvatskom jeziku. To je razdoblje institucionalne reforme školstva u kojem bilježimo donošenje važnih školskih zakona koji su postavili temelj za razvoj nacionalnog školstva. U Hrvatskoj su na nastavu glazbe posebno utjecali Prvi školski zakon iz 1874. i Drugi školski zakon iz 1888. godine. U tom kontekstu analizirat ćemo objave u tadašnjim stručnim časopisima koje su povezane s problematikom nastave glazbe u osnovnoj školi.
Stožerni pedagoški časopis u to vrijeme u Hrvatskoj bio je Napredak, stoga u njemu nalazimo najviše stručnih objava. Postojali su i drugi časopisi kao što su Prosvjeta, Smilje, Školski prijatelj i Hrvatski učitelj, ali u njima gotovo ne nalazimo nijedan članak o nastavi glazbe. Spomenut ćemo i godišnja Izvješća Kraljevske preparandije u Zagrebu u kojima je Vjenceslav Novak, najistaknutiji glazbeni pedagog druge polovice 19. stoljeća, pisao stručne objave koje ćemo analizirati kao i probleme s kojima su se susretali glazbeni pedagozi i praktičari tog vremena.

Ključne riječi
glazbena pedagogija; nastava glazbe; pjevanje; stručni časopisi; Vjenceslav Novak

Hrčak ID: 226130

URI
https://hrcak.srce.hr/226130

[engleski] [njemački]

Posjeta: 227 *