hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.28.3.08

Školsko postignuće učenika: testiranje modela školske kompetencije

Ivan Dević   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0163-3371 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (274 KB) str. 523-542 preuzimanja: 398* citiraj
APA 6th Edition
Dević, I. (2019). Školsko postignuće učenika: testiranje modela školske kompetencije. Društvena istraživanja, 28 (3), 523-542. https://doi.org/10.5559/di.28.3.08
MLA 8th Edition
Dević, Ivan. "Školsko postignuće učenika: testiranje modela školske kompetencije." Društvena istraživanja, vol. 28, br. 3, 2019, str. 523-542. https://doi.org/10.5559/di.28.3.08. Citirano 28.09.2021.
Chicago 17th Edition
Dević, Ivan. "Školsko postignuće učenika: testiranje modela školske kompetencije." Društvena istraživanja 28, br. 3 (2019): 523-542. https://doi.org/10.5559/di.28.3.08
Harvard
Dević, I. (2019). 'Školsko postignuće učenika: testiranje modela školske kompetencije', Društvena istraživanja, 28(3), str. 523-542. https://doi.org/10.5559/di.28.3.08
Vancouver
Dević I. Školsko postignuće učenika: testiranje modela školske kompetencije. Društvena istraživanja [Internet]. 2019 [pristupljeno 28.09.2021.];28(3):523-542. https://doi.org/10.5559/di.28.3.08
IEEE
I. Dević, "Školsko postignuće učenika: testiranje modela školske kompetencije", Društvena istraživanja, vol.28, br. 3, str. 523-542, 2019. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.28.3.08

Sažetak
U radu su razmotrena obilježja povezana sa školskim uspjehom
učenika osnovne škole u skladu s teorijskim modelom školske
kompetencije (DiPerna, Volpe i Elliot, 2002, 2005). Cilj je provjeriti
mogućnost objašnjenja školskog uspjeha učenika navedenim
modelom, uz dodatno uključivanje intelektualnih sposobnosti.
U istraživanju su sudjelovali učenici sedmih i osmih razreda
(N = 393) iz pet osnovnih škola Grada Zagreba i uže okolice
te njihovi nastavnici (N = 22). Rezultati strukturnoga modeliranja
pokazuju da model s procjenama nastavnika dobro pristaje
podacima te se tako može objasniti 55 % varijance školskog
uspjeha. Pri tome se motivacija pokazala potpunim medijatorom
odnosa školskih vještina i socijalnih vještina sa školskim
uspjehom te djelomičnim medijatorom odnosa inteligencije i
školskog uspjeha. Najveći ukupni efekt na uspjeh ima motivacija
učenika i njihove vještine učenja, dok ostala obilježja koja potiču
uspjeh i intelektualne sposobnosti imaju slabiji učinak.

Ključne riječi
model školske kompetencije; školski uspjeh; motivacija; inteligencija; strukturno modeliranje

Hrčak ID: 226821

URI
https://hrcak.srce.hr/226821

[engleski]

Posjeta: 955 *