hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

STJEPKO TEŽAK – AUTOR (OSNOVNO)ŠKOLSKIH UDŽBENIKA

Jadranka Nemeth-Jajić ; Filozofski fakultet, Split

Puni tekst: hrvatski, pdf (159 KB) str. 97-109 preuzimanja: 2.466* citiraj
APA 6th Edition
Nemeth-Jajić, J. (2007). STJEPKO TEŽAK – AUTOR (OSNOVNO)ŠKOLSKIH UDŽBENIKA. Život i škola, LIII (18), 97-109. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/20980
MLA 8th Edition
Nemeth-Jajić, Jadranka. "STJEPKO TEŽAK – AUTOR (OSNOVNO)ŠKOLSKIH UDŽBENIKA." Život i škola, vol. LIII, br. 18, 2007, str. 97-109. https://hrcak.srce.hr/20980. Citirano 12.04.2021.
Chicago 17th Edition
Nemeth-Jajić, Jadranka. "STJEPKO TEŽAK – AUTOR (OSNOVNO)ŠKOLSKIH UDŽBENIKA." Život i škola LIII, br. 18 (2007): 97-109. https://hrcak.srce.hr/20980
Harvard
Nemeth-Jajić, J. (2007). 'STJEPKO TEŽAK – AUTOR (OSNOVNO)ŠKOLSKIH UDŽBENIKA', Život i škola, LIII(18), str. 97-109. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/20980 (Datum pristupa: 12.04.2021.)
Vancouver
Nemeth-Jajić J. STJEPKO TEŽAK – AUTOR (OSNOVNO)ŠKOLSKIH UDŽBENIKA. Život i škola [Internet]. 2007 [pristupljeno 12.04.2021.];LIII(18):97-109. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20980
IEEE
J. Nemeth-Jajić, "STJEPKO TEŽAK – AUTOR (OSNOVNO)ŠKOLSKIH UDŽBENIKA", Život i škola, vol.LIII, br. 18, str. 97-109, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/20980. [Citirano: 12.04.2021.]

Sažetak
Izrada školskih udžbenika samo je jedno od područja djelovanja Stjepka Težaka. Iz njegovih su udžbenika, u brojnim ponovljenim izdanjima, čitavi naraštaji učili hrvatski književni jezik. Metodička polazišta određena funkcionalnim pristupom i lingvističko-komunikacijskim sustavom odrazila su se i na udžbenike hrvatskoga jezika i jezičnoga izražavanja kojima je bio autorom. Prvi je počeo primjenjivati metodičke postupke koje prihvaćaju mnogi današnji autori udžbenika. Odnosi se to na funkcionalno iskorištavanje crteža, stripa, grafičkih i shematskih prikaza, na uključivanje jezičnih igara, humora, dosjetaka, šaljivih pjesama i priča, te učeničkih uradaka. Metodički osmišljenim, slikovitim i metaforičnim objašnjavanjem gramatičkih pojmova uputio je i na tu mogućnost približavanja jezičnih sadržaja učenicima. Njegovi najnoviji udžbenici pokazuju znatno rasterećenje metodičke opreme, razigrani su i manje „teški“, što ga približava onoj struji autora koji nastoje što više iskorištavati mogućnosti knjige kao medija i u što većoj mjeri približiti udžbenik njegovoj pravoj namjeni, a to je da bude knjiga za učenike, a ne učitelje. Okušao se kao autor osnovnoškolskih i srednjoškolskih udžbenika, no ipak je najveći broj njih izradio za učenike od petoga do osmog razreda osnovne škole. Dugogodišnje bavljenje udžbeničkom problematikom, i teorijsko i praktično, a koje je uvijek bilo na visini zadatka, osiguralo mu je mjesto jednog od najvećih, ako ne i najvećeg autoriteta na području teorije i prakse izrade udžbenika hrvatskoga jezika i jezičnoga izražavanja u hrvatskome školstvu.

Ključne riječi
(osnovno)školski udžbenici Stjepka Težaka; nastava hrvatskoga jezika i jezičnoga izražavanja; funkcionalni pristup; lingvističko-komunikacijski sustav; metodički postupci u udžbenicima; osuvremenjivanje metodičke opreme udžbenika

Hrčak ID: 20980

URI
https://hrcak.srce.hr/20980

[engleski]

Posjeta: 3.020 *