hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

Tržišni položaj društvenih poduzeća i njegovo značenje u pretvorbi

Marcel Meler ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Vesna Bašić ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (435 KB) pages 193-198 downloads: 17* cite
APA 6th Edition
Meler, M. & Bašić, V. (1991). Tržišni položaj društvenih poduzeća i njegovo značenje u pretvorbi. Ekonomski vjesnik, IV (2), 193-198. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/228238
MLA 8th Edition
Meler, Marcel and Vesna Bašić. "Tržišni položaj društvenih poduzeća i njegovo značenje u pretvorbi." Ekonomski vjesnik, vol. IV, no. 2, 1991, pp. 193-198. https://hrcak.srce.hr/228238. Accessed 28 Feb. 2020.
Chicago 17th Edition
Meler, Marcel and Vesna Bašić. "Tržišni položaj društvenih poduzeća i njegovo značenje u pretvorbi." Ekonomski vjesnik IV, no. 2 (1991): 193-198. https://hrcak.srce.hr/228238
Harvard
Meler, M., and Bašić, V. (1991). 'Tržišni položaj društvenih poduzeća i njegovo značenje u pretvorbi', Ekonomski vjesnik, IV(2), pp. 193-198. Available at: https://hrcak.srce.hr/228238 (Accessed 28 February 2020)
Vancouver
Meler M, Bašić V. Tržišni položaj društvenih poduzeća i njegovo značenje u pretvorbi. Ekonomski vjesnik [Internet]. 1991 [cited 2020 February 28];IV(2):193-198. Available from: https://hrcak.srce.hr/228238
IEEE
M. Meler and V. Bašić, "Tržišni položaj društvenih poduzeća i njegovo značenje u pretvorbi", Ekonomski vjesnik, vol.IV, no. 2, pp. 193-198, 1991. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/228238. [Accessed: 28 February 2020]

Abstracts
U uvjetima tržišnog privređivanja prethodno utvrđivanje tržišnog položaja predstavlja jedan od ključnih elemenata procjene vrijednosti društvenih poduzeća prilikom njihove pretvorbe. Tržišni položaj poduzeća moguće je vrednovati na osnovi mjerljivih i nemjerljivih kriterija, od kojih su prvi nedvojbeno kvantitativnog, a drugi kvalitativnog karaktera. U oba slučaja vrednovanje je objektivno moguće izvršiti na temelju rezultata marketing-istraživanja. Vrednovanje mjerljivih kriterija koristi se pritom, primjerice, rezultatima istraživanja nabavnog i prodajnog tržišta, istraživanja sadašnje i buduće apsorpcijske moći tržišta, te istraživanja pojedinih elemenata marketing-mixa poduzeća (proizvoda, cijena, distribucije i promocije) napose u odnosu na konkurenciju na domaćem i inozemnom tržištu. U radu se, prema prethodnom, opisuje metodološki instrumentarij marketing-istraživanja kojim je potrebno ovladati a da bi se cjelovito i znanstveno objektivno mogao utvrditi tržišni položaj poduzeća u pretvorbi, s posebnim naglaskom na mogućnosti primjene metoda vrednovanja, odnosno portfolio-analize u tu svrhu.

Keywords
tržišno privređivanje; tržišni položaj; društvena poduzeća; pretvorba

Hrčak ID: 228238

URI
https://hrcak.srce.hr/228238

Visits: 33 *