hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/tab.16.2019.9

Kritička analiza prikaza japanske kulture u kontekstu udžbenika japanskoga kao stranoga jezika

Katarina Šukelj

Puni tekst: engleski, pdf (455 KB) str. 127-150 preuzimanja: 127* citiraj
APA 6th Edition
Šukelj, K. (2019). A Critical Analysis of the Representation of Japanese Culture in Japanese Language Textbooks. Tabula, (16), 127-150. https://doi.org/10.32728/tab.16.2019.9
MLA 8th Edition
Šukelj, Katarina. "A Critical Analysis of the Representation of Japanese Culture in Japanese Language Textbooks." Tabula, vol. , br. 16, 2019, str. 127-150. https://doi.org/10.32728/tab.16.2019.9. Citirano 23.09.2020.
Chicago 17th Edition
Šukelj, Katarina. "A Critical Analysis of the Representation of Japanese Culture in Japanese Language Textbooks." Tabula , br. 16 (2019): 127-150. https://doi.org/10.32728/tab.16.2019.9
Harvard
Šukelj, K. (2019). 'A Critical Analysis of the Representation of Japanese Culture in Japanese Language Textbooks', Tabula, (16), str. 127-150. https://doi.org/10.32728/tab.16.2019.9
Vancouver
Šukelj K. A Critical Analysis of the Representation of Japanese Culture in Japanese Language Textbooks. Tabula [Internet]. 2019 [pristupljeno 23.09.2020.];(16):127-150. https://doi.org/10.32728/tab.16.2019.9
IEEE
K. Šukelj, "A Critical Analysis of the Representation of Japanese Culture in Japanese Language Textbooks", Tabula, vol., br. 16, str. 127-150, 2019. [Online]. https://doi.org/10.32728/tab.16.2019.9

Sažetak
Udžbenici stranih jezika smatraju se autoritativnim, a informacije koje sadrže objektivnim i neophodnim. Za učenike udžbenici stranoga jezika mogu biti jedini dodir s ciljanom kulturom i društvom. Moderno podučavanje stranih jezika smatra kako je za razvoj komunikativne kompetencije važno stjecanje kako jezične, tako i kulturne sposobnosti. Pošto se u kontekstu podučavanja japanskoga jezika u Hrvatskoj udžbenici naširoko upotrebljavaju, važno je ispitati kakav kulturni sadržaj predstavljaju učenicima. Kako bi se postigao ovaj cilj, kritički su analizirana tri udžbenika srednje razine japanskoga jezika kao stranoga jezika s naglaskom na prikaz „japanske kulture“. Rezultati pokazuju određenu mjeru priznanja postojanja drugih kultura unutar Japana, no vjera u homogenost “japanske kulture” održava se neprepoznavanjem unutarnjih varijacija. Udžbenici također odražavaju ideologije nihonjinrona i kokusaike, kao i asimilacijski pristup.

Ključne riječi
podučavanje japanskoga jezika; kritička analiza; analiza udžbenika; kultura; ideologija

Hrčak ID: 228771

URI
https://hrcak.srce.hr/228771

[engleski]

Posjeta: 224 *