hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj e-učenja na samoodgovornost učenika pri izvršavanju domaćih zadaća

Mila Bulić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8090-897X ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Split, Hrvatska
Vesna Kostović Vranješ   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8090-897X ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (464 KB) str. 112-126 preuzimanja: 481* citiraj
APA 6th Edition
Bulić, M. i Kostović Vranješ, V. (2019). Utjecaj e-učenja na samoodgovornost učenika pri izvršavanju domaćih zadaća. Školski vjesnik, 68 (1), 112-126. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/230624
MLA 8th Edition
Bulić, Mila i Vesna Kostović Vranješ. "Utjecaj e-učenja na samoodgovornost učenika pri izvršavanju domaćih zadaća." Školski vjesnik, vol. 68, br. 1, 2019, str. 112-126. https://hrcak.srce.hr/230624. Citirano 16.10.2021.
Chicago 17th Edition
Bulić, Mila i Vesna Kostović Vranješ. "Utjecaj e-učenja na samoodgovornost učenika pri izvršavanju domaćih zadaća." Školski vjesnik 68, br. 1 (2019): 112-126. https://hrcak.srce.hr/230624
Harvard
Bulić, M., i Kostović Vranješ, V. (2019). 'Utjecaj e-učenja na samoodgovornost učenika pri izvršavanju domaćih zadaća', Školski vjesnik, 68(1), str. 112-126. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/230624 (Datum pristupa: 16.10.2021.)
Vancouver
Bulić M, Kostović Vranješ V. Utjecaj e-učenja na samoodgovornost učenika pri izvršavanju domaćih zadaća. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 16.10.2021.];68(1):112-126. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230624
IEEE
M. Bulić i V. Kostović Vranješ, "Utjecaj e-učenja na samoodgovornost učenika pri izvršavanju domaćih zadaća", Školski vjesnik, vol.68, br. 1, str. 112-126, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230624. [Citirano: 16.10.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (461 KB) str. 127-140 preuzimanja: 187* citiraj
APA 6th Edition
Bulić, M. i Kostović Vranješ, V. (2019). The Impact of E-Learning on Student Selfresponsibility in Doing Their Homework. Školski vjesnik, 68 (1), 127-140. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/230624
MLA 8th Edition
Bulić, Mila i Vesna Kostović Vranješ. "The Impact of E-Learning on Student Selfresponsibility in Doing Their Homework." Školski vjesnik, vol. 68, br. 1, 2019, str. 127-140. https://hrcak.srce.hr/230624. Citirano 16.10.2021.
Chicago 17th Edition
Bulić, Mila i Vesna Kostović Vranješ. "The Impact of E-Learning on Student Selfresponsibility in Doing Their Homework." Školski vjesnik 68, br. 1 (2019): 127-140. https://hrcak.srce.hr/230624
Harvard
Bulić, M., i Kostović Vranješ, V. (2019). 'The Impact of E-Learning on Student Selfresponsibility in Doing Their Homework', Školski vjesnik, 68(1), str. 127-140. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/230624 (Datum pristupa: 16.10.2021.)
Vancouver
Bulić M, Kostović Vranješ V. The Impact of E-Learning on Student Selfresponsibility in Doing Their Homework. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 16.10.2021.];68(1):127-140. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230624
IEEE
M. Bulić i V. Kostović Vranješ, "The Impact of E-Learning on Student Selfresponsibility in Doing Their Homework", Školski vjesnik, vol.68, br. 1, str. 127-140, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230624. [Citirano: 16.10.2021.]

Sažetak
U skladu s globalnim društvenim promjenama u središtu odgojno-obrazovnog procesa treba biti aktivan i samoodgovoran učenik kako tijekom nastave, tako i pri izvršavanju samostalnih izvannastavnih zadaća. Upravo taj suvremeni učenik, od kojeg se očekuje aktivnost i samoodgovornost, okružen je tehnološkim dostignućima koja mu omogućuju brzo dobivanje informacija, komuniciranje, izradu dobivenih zadaća i dobivanje povratnih informacija pa je čest korisnik informacijske i komunikacijske tehnologije. Neovisno o širokom spektru mogućnosti primjene IKT-e, on ju ipak češće koristi za socijalne interakcije na različitim društvenim mrežama, a rijetko, odnosno samo ako je upućen na pojedine računalne sadržaje, koristi ju u obrazovne svrhe. Stoga je nužno implementirati IKT ne samo u nastavni proces u školam, već ih koristiti pri oblikovanju različitih zadaća za učenike koji će oni elektroničkim putem primati, samostalno rješavati, slati na provjeru te dobivati povratnu informaciju. Upravo s ciljem utvrđivanja utjecaja primjene sustava e-učenja na samoodgovornost učenika općenito, a posebice pri izvršavanju domaćih zadaća prirode i biologije, provedeno je istraživanje na uzorku od osam osnovnoškolskih razrednih odjela podijeljenih u dvije skupine: eksperimentalnu, koja je učila na sustavu e-učenja, i kontrolnu, koja je bila uključena u suvremene oblike aktivnog učenja. Domaće zadaće za učenike obiju skupina bile su istovjetne, a razlikovao se način dobivanja uputa za zadaću, izvršavanja i predaje uradaka, e-oblikom ili tradicionalno. Iako analiza rezultata riješenosti domaćih zadaća učenika obiju skupina pokazuje podjednaku uspješnost, ipak je uočena potpuna samoodgovornost učenika koji su učili na sustavu Moodle. Dobiveni rezultati istraživanja prikazani u ovom radu ukazuju kako učenje na sustavu Moodle ima veći utjecaj na samoodgovornost učenika pri obavljanju domaćih zadaća te stoga mogu poslužiti učiteljima praktičarima kao poticaj za primjenu sustava e-učenja u nastavnom procesu općenito, a posebice za samostalne aktivnosti učenika poput domaćih zadaća.

Ključne riječi
aktivno učenje; domaća zadaća; e-učenje; IKT; nastava prirode i biologije

Hrčak ID: 230624

URI
https://hrcak.srce.hr/230624

[engleski]

Posjeta: 1.631 *