hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/f.31.2.15

Uloga neformalnih aktivnosti u nenamjernom usvajanju jezika: povezanost uporabe jezika i jezičnog znanja

Irena Bogunović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2956-7014 ; Pomorski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Jasmina Jelčić Čolakovac   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1241-1283 ; Pomorski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (487 KB) str. 181-199 preuzimanja: 178* citiraj
APA 6th Edition
Bogunović, I. i Jelčić Čolakovac, J. (2019). Uloga neformalnih aktivnosti u nenamjernom usvajanju jezika: povezanost uporabe jezika i jezičnog znanja. FLUMINENSIA, 31 (2), 181-199. https://doi.org/10.31820/f.31.2.15
MLA 8th Edition
Bogunović, Irena i Jasmina Jelčić Čolakovac. "Uloga neformalnih aktivnosti u nenamjernom usvajanju jezika: povezanost uporabe jezika i jezičnog znanja." FLUMINENSIA, vol. 31, br. 2, 2019, str. 181-199. https://doi.org/10.31820/f.31.2.15. Citirano 21.09.2021.
Chicago 17th Edition
Bogunović, Irena i Jasmina Jelčić Čolakovac. "Uloga neformalnih aktivnosti u nenamjernom usvajanju jezika: povezanost uporabe jezika i jezičnog znanja." FLUMINENSIA 31, br. 2 (2019): 181-199. https://doi.org/10.31820/f.31.2.15
Harvard
Bogunović, I., i Jelčić Čolakovac, J. (2019). 'Uloga neformalnih aktivnosti u nenamjernom usvajanju jezika: povezanost uporabe jezika i jezičnog znanja', FLUMINENSIA, 31(2), str. 181-199. https://doi.org/10.31820/f.31.2.15
Vancouver
Bogunović I, Jelčić Čolakovac J. Uloga neformalnih aktivnosti u nenamjernom usvajanju jezika: povezanost uporabe jezika i jezičnog znanja. FLUMINENSIA [Internet]. 2019 [pristupljeno 21.09.2021.];31(2):181-199. https://doi.org/10.31820/f.31.2.15
IEEE
I. Bogunović i J. Jelčić Čolakovac, "Uloga neformalnih aktivnosti u nenamjernom usvajanju jezika: povezanost uporabe jezika i jezičnog znanja", FLUMINENSIA, vol.31, br. 2, str. 181-199, 2019. [Online]. https://doi.org/10.31820/f.31.2.15

Sažetak
U Hrvatskoj se engleski uči kao strani jezik, a osim u formalnom obrazovanju, prisutan je i u svakodnevnom životu od najranije dobi. Dnevna izloženost engleskome jeziku mjeri se u satima, a istraživanja su pokazala da mnoge neformalne aktivnosti omogućuju nenamjerno usvajanje jezika. Cilj ovog rada je utvrditi u kojim aktivnostima studentska populacija u Hrvatskoj provodi najviše vremena služeći se engleskim jezikom, te postoji li povezanost između izloženosti engleskome jeziku i njegove uporabe s jezičnim znanjem. U istraživanju je sudjelovalo 93 ispitanika, studenata Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Za utvrđivanje razine jezičnog znanja korišten je Oxford Placement Test, a na temelju rezultata ispitanici su podijeljeni u tri grupe. Izloženost engleskome jeziku i njegova uporaba ispitani su upitnikom u kojemu su ispitanici procjenjivali koliko vremena provode u ponuđenim aktivnostima služeći se engleskim jezikom. Rezultati su pokazali da ispitanici najviše vremena provode na internetu, a najmanje u usmenoj komunikaciji. Razlike između grupa s najvišom i najnižom razinom znanja bile su značajne u svim kategorijama osim čitanja za zabavu, pisane i usmene komunikacije. Rezultati istraživanja upućuju na povezanost između uporabe jezika i jezičnog znanja, kao i na činjenicu da se status engleskog kao stranoga jezika mijenja.

Ključne riječi
uporaba jezika; izloženost jeziku; nenamjerno usvajanje; engleski jezik

Hrčak ID: 230838

URI
https://hrcak.srce.hr/230838

[engleski]

Posjeta: 441 *