hrcak mascot   Srce   HID

Recenzija, Prikaz slučaja

Razumijem što čitam

Mihaela Matešić

Puni tekst: hrvatski, pdf (375 KB) str. 427-431 preuzimanja: 317* citiraj
APA 6th Edition
Matešić, M. (2019). Razumijem što čitam. FLUMINENSIA, 31 (2), 427-431. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/231050
MLA 8th Edition
Matešić, Mihaela. "Razumijem što čitam." FLUMINENSIA, vol. 31, br. 2, 2019, str. 427-431. https://hrcak.srce.hr/231050. Citirano 24.09.2021.
Chicago 17th Edition
Matešić, Mihaela. "Razumijem što čitam." FLUMINENSIA 31, br. 2 (2019): 427-431. https://hrcak.srce.hr/231050
Harvard
Matešić, M. (2019). 'Razumijem što čitam', FLUMINENSIA, 31(2), str. 427-431. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/231050 (Datum pristupa: 24.09.2021.)
Vancouver
Matešić M. Razumijem što čitam. FLUMINENSIA [Internet]. 2019 [pristupljeno 24.09.2021.];31(2):427-431. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/231050
IEEE
M. Matešić, "Razumijem što čitam", FLUMINENSIA, vol.31, br. 2, str. 427-431, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/231050. [Citirano: 24.09.2021.]

Sažetak
Nova knjiga Anite Peti-Stantić: Čitanjem do (spo)razumijevanja u podnaslovu ističe pojmove nad kojima se javnost u Hrvatskoj zamisli svaki put kad se spomenu rezultati naših učenika na ljestvici OECD-ova PISA istraživanja. Njihovo nas pozicioniranje pritom u usporedbi s vršnjacima u nekim susjednim zemljama ovih dana ponovo (već po drugi put) iznenađuje, postiđuje i ostavlja bespomoćnima. Čitalačkoj pismenosti i čitateljskoj sposobnosti, očigledno, trebamo u društvu pristupiti drugačije nego što se to dosad činilo. Čitanju, koje je vrlo zahtjevan i složen kognitivni proces, valja pristupiti sa svom ozbiljnošću, a autorica ove knjige o njemu progovara s teorijskih polazišta neuroznanosti, neurolingvistike, lingvistike, psihologije, psiholingvistike, glotodidaktike te analize diskursa. Ne zaustavlja se međutim samo na teorijskim razmatranjima nego i istražuje kvalitetu teksta koji je ponuđen suvremenome učeniku u Hrvatskoj u okviru institucionalnog obrazovanja. Iz pozicije lingvista i psiholingvista, a utemeljeno na rezultatima provedenih istraživanja, autorica nudi i svoje viđenje potrebnih promjena u poučavanju za koje je u znanosti dokazano da mogu dovesti do učinkovitog i suvremenog obrazovanja.

Ključne riječi
Anita Peti-Stantić; čitanje; (spo)razumijevanje; čitateljska pismenost; čitateljska sposobnost

Hrčak ID: 231050

URI
https://hrcak.srce.hr/231050

Posjeta: 582 *