hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper
https://doi.org/10.21857/m16wjc6wz9

Povijesno-komparativna i hermeneutička analiza djela Célestina Freineta i Mate Lovraka

Milan Matijević ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (376 KB) pages 165-195 downloads: 394* cite
APA 6th Edition
Matijević, M. (2019). Povijesno-komparativna i hermeneutička analiza djela Célestina Freineta i Mate Lovraka. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, (13), 165-195. https://doi.org/10.21857/m16wjc6wz9
MLA 8th Edition
Matijević, Milan. "Povijesno-komparativna i hermeneutička analiza djela Célestina Freineta i Mate Lovraka." Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, vol. , no. 13, 2019, pp. 165-195. https://doi.org/10.21857/m16wjc6wz9. Accessed 20 Oct. 2021.
Chicago 17th Edition
Matijević, Milan. "Povijesno-komparativna i hermeneutička analiza djela Célestina Freineta i Mate Lovraka." Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru , no. 13 (2019): 165-195. https://doi.org/10.21857/m16wjc6wz9
Harvard
Matijević, M. (2019). 'Povijesno-komparativna i hermeneutička analiza djela Célestina Freineta i Mate Lovraka', Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, (13), pp. 165-195. https://doi.org/10.21857/m16wjc6wz9
Vancouver
Matijević M. Povijesno-komparativna i hermeneutička analiza djela Célestina Freineta i Mate Lovraka. Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru [Internet]. 2019 [cited 2021 October 20];(13):165-195. https://doi.org/10.21857/m16wjc6wz9
IEEE
M. Matijević, "Povijesno-komparativna i hermeneutička analiza djela Célestina Freineta i Mate Lovraka", Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, vol., no. 13, pp. 165-195, 2019. [Online]. https://doi.org/10.21857/m16wjc6wz9

Abstracts
Célestin Freinet i Mato Lovrak bili su učitelji otprilike u istim godinama tijekom 20. stoljeća. Možemo reći da su živjeli i djelovali u isto vrijeme, između 1919. i 1960. godine. U svom djelovanju i pedagoškim idejama imali su dosta sličnosti. Postavlja se pitanje: tko ili što je utjecalo da su imali dosta zajedničkih ideja koje su obojica prakticirala u radu s djecom. Budući da su obojica živjela i djelovala u vrijeme pune afirmacije projekata i pravaca reformske pedagogije, vjerojatno je da su obojica prepoznala pedagoške vrijednosti istih ideja iz tih projekata te su ih uspješno kreativno primjenjivali u praksi. Freinet je bio poznatiji u ostalim državama tadašnje Europe, a Lovrak je, osim prakticiranja tih ideja u učionici, dosta zanimljivo opisivao sve to u romanima za djecu i učitelje, s temama iz školskog života. Među zajedničkim obilježjima u njihovoj pedagogiji i didaktici u djelovanju istaknimo učeničku samoupravu, suradnju među učenicima, dječja prava, slobodno izražavanje u raznim područjima, slobodne pismene sastave, učeničko zadrugarstvo, učenje otkrivanjem u poticajnoj okolini. Obojica su isticala slobodu kao važno načelo svih aktivnosti učenika. Gledajući na odnose aktivnosti učenika i učitelja, obojica poznatih učitelja i pedagoga slagala su se u tome da je najbolja ona škola u kojoj su učenici aktivniji od učitelja, odnosno u kojoj je više učenja, a manje poučavanja. Budući da su se svojim idejama i djelovanjem približili onome što se danas naziva konstruktivistička nastava, može se zaključiti da su pridonijeli afirmaciji konstruktivističke nastave i konstruktivističke didaktike koja i danas privlači pozornost učitelja i pedagoga.

Keywords
dječja književnost; dječja prava; konstruktivistička nastava; reformska pedagogija; učenička samouprava

Hrčak ID: 235778

URI
https://hrcak.srce.hr/235778

[english]

Visits: 649 *