hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.5613/rzs.50.1.3

Ideološki sukobi i obrazovanje u Hrvatskoj: studija slučaja Cjelovite kurikularne reforme kroz prizmu teorije konzervativne modernizacije Michaela Applea

Šikuten Lucija   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5235-2871 ; Osnovna škola Sesvete, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (417 KB) str. 61-88 preuzimanja: 73* citiraj
APA 6th Edition
Lucija, Š. (2020). Ideološki sukobi i obrazovanje u Hrvatskoj: studija slučaja Cjelovite kurikularne reforme kroz prizmu teorije konzervativne modernizacije Michaela Applea. Revija za sociologiju, 50 (1), 61-88. https://doi.org/10.5613/rzs.50.1.3
MLA 8th Edition
Lucija, Šikuten. "Ideološki sukobi i obrazovanje u Hrvatskoj: studija slučaja Cjelovite kurikularne reforme kroz prizmu teorije konzervativne modernizacije Michaela Applea." Revija za sociologiju, vol. 50, br. 1, 2020, str. 61-88. https://doi.org/10.5613/rzs.50.1.3. Citirano 08.07.2020.
Chicago 17th Edition
Lucija, Šikuten. "Ideološki sukobi i obrazovanje u Hrvatskoj: studija slučaja Cjelovite kurikularne reforme kroz prizmu teorije konzervativne modernizacije Michaela Applea." Revija za sociologiju 50, br. 1 (2020): 61-88. https://doi.org/10.5613/rzs.50.1.3
Harvard
Lucija, Š. (2020). 'Ideološki sukobi i obrazovanje u Hrvatskoj: studija slučaja Cjelovite kurikularne reforme kroz prizmu teorije konzervativne modernizacije Michaela Applea', Revija za sociologiju, 50(1), str. 61-88. https://doi.org/10.5613/rzs.50.1.3
Vancouver
Lucija Š. Ideološki sukobi i obrazovanje u Hrvatskoj: studija slučaja Cjelovite kurikularne reforme kroz prizmu teorije konzervativne modernizacije Michaela Applea. Revija za sociologiju [Internet]. 2020 [pristupljeno 08.07.2020.];50(1):61-88. https://doi.org/10.5613/rzs.50.1.3
IEEE
Š. Lucija, "Ideološki sukobi i obrazovanje u Hrvatskoj: studija slučaja Cjelovite kurikularne reforme kroz prizmu teorije konzervativne modernizacije Michaela Applea", Revija za sociologiju, vol.50, br. 1, str. 61-88, 2020. [Online]. https://doi.org/10.5613/rzs.50.1.3

Sažetak
Ovaj rad istražuje ideološke sukobe vezane za pokušaj implementacije Cjelovite kurikularne reforme u Hrvatskoj, s ciljem evaluacije procesa konzervativne modernizacije, teorijski elaboriranog u radu Michaela Applea. Rad se temelji na metodi studije slučaja i kvalitativnoj analizi sadržaja. Analizirani sadržaji bili su članci triju najčitanijih novinskih portala u Hrvatskoj, mrežne stranice istaknutih aktera te Okvir nacionalnog kurikuluma. Analizom prikupljenih podataka dolazi se do zaključka da su u javne rasprave uključeni predstavnici svih grupa konzervativne modernizacije, no ne u jednakoj mjeri, te nemaju sva obilježja o kojima govori Apple. U raspravama su najistaknutije međusobno isprepletene grupe neokonzervativaca i (religijskih) autoritarnih populista, koje se zalažu za očuvanje hrvatskog identiteta i kršćanske tradicije u obrazovanju. Unatoč prisutnosti brojnih elemenata pokreta konzervativne modernizacije, još ih je uvijek nedovoljno da bismo u potpunosti potvrdili njegovo djelovanje – u radu se zamjećuje izostanak većeg utjecaja neoliberalne politike u obrazovanju, koji bi potaknuo tržišno natjecanje. No, zaključak rada jest da se Hrvatska, kao zemlja u razvoju, kreće u tom smjeru.

Ključne riječi
Cjelovita kurikularna reforma; ideologija; konzervativna modernizacija; obrazovanje; sukob

Hrčak ID: 237770

URI
https://hrcak.srce.hr/237770

[engleski]

Posjeta: 177 *