hrcak mascot   Srce   HID

Izlaganje sa skupa

Analiza direktnih stranih ulaganja u Republici Hrvatskoj

Zoran Krupka ; Ekonomski fakultet-Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (4 MB) str. 65-76 preuzimanja: 52* citiraj
APA 6th Edition
Krupka, Z. (2005). Analiza direktnih stranih ulaganja u Republici Hrvatskoj. Market-Tržište, 17 (1-2), 65-76. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/21990
MLA 8th Edition
Krupka, Zoran. "Analiza direktnih stranih ulaganja u Republici Hrvatskoj." Market-Tržište, vol. 17, br. 1-2, 2005, str. 65-76. https://hrcak.srce.hr/21990. Citirano 28.11.2020.
Chicago 17th Edition
Krupka, Zoran. "Analiza direktnih stranih ulaganja u Republici Hrvatskoj." Market-Tržište 17, br. 1-2 (2005): 65-76. https://hrcak.srce.hr/21990
Harvard
Krupka, Z. (2005). 'Analiza direktnih stranih ulaganja u Republici Hrvatskoj', Market-Tržište, 17(1-2), str. 65-76. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/21990 (Datum pristupa: 28.11.2020.)
Vancouver
Krupka Z. Analiza direktnih stranih ulaganja u Republici Hrvatskoj. Market-Tržište [Internet]. 2005 [pristupljeno 28.11.2020.];17(1-2):65-76. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21990
IEEE
Z. Krupka, "Analiza direktnih stranih ulaganja u Republici Hrvatskoj", Market-Tržište, vol.17, br. 1-2, str. 65-76, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21990. [Citirano: 28.11.2020.]

Sažetak
Jedna od strategija ulaska i nastupa poduzeća na tržištima drugih zemalja je i strategija direktnih stranih ulaganja. Pomoću nje poduzeće stječe pravo vlasništva, pravo kontrole nad stranim poduzećem i mogućnost njegovim upravljanjem. U nemalom broju slučajeva ona je nastavak ranije primjenjivanih strategija nastupa pa sukladno tome predstavlja najsloženiju strategiju nastupa na međunarodnom tržištu. Mnoga poduzeća koja bi htjela primijeniti strategiju direktnih stranih ulaganja nisu financijski dovoljno snažna i ne posjeduju dovoljno kvalitetne ljudske potencijale da bi to učinila. Osim financijske snage i kvalitetnih ljudskih potencijala, poduzeće koje želi nastupati na međunarodnom tržištu mora poznavati i okruženje zemlje odnosno tržišta na kojemu nastupa. Zakonsko okruženje, odnosno propisi i zakoni mogu predstavljati jednu od najznačajnijih ulaznih barijera za direktna strana ulaganja i potrebno ih je detaljno upoznati prije ulaska na tržište pojedine zemlje. Pored zakonskog neophodno je razmotriti i ostala okruženja (ekonomsko, političko i kulturno) zemlje domaćina koja mogu biti prepreka i uzrok problema za ulazak direktnih stranih ulaganja na strano tržište.Osim koristi za poduzeće koje ulaže kapital u stranu zemlju postoje koristi i za zemlju u koju se inozemni kapital ulaže. Neke od njih su zapošljavanje radne snage, priljev know how-a, izgradnja infrastrukture, razvoj gospodarstva općenito (ne samo sektora u koji se sredstva ulažu) i slično. No, osim koristi postoje i nedostaci odnosno rizici kako za zemlju domaćina tako i za strano poduzeće koje ulaže kapital.
U radu se iznosi teorijski pregled strategije direktnih stranih ulaganja, analizira se njihova struktura u RH u posljednjih deset godina, te navode razlozi koji Hrvatsku čine (ne)privlačnom potencijalnom destinacijom za direktna strana ulaganja.

Ključne riječi
direktna strana ulaganja; Republika Hrvatska

Hrčak ID: 21990

URI
https://hrcak.srce.hr/21990

[engleski]

Posjeta: 663 *