hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Marketing i odnosi s javnošću – uloge, granice i odnosi

Ana Tkalac Verčič   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9538-673X ; Ekonomski fakultet-Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (5 MB) str. 39-52 preuzimanja: 193* citiraj
APA 6th Edition
Tkalac Verčič, A. (2004). Marketing i odnosi s javnošću – uloge, granice i odnosi. Market-Tržište, 16 (1-2), 39-52. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/22000
MLA 8th Edition
Tkalac Verčič, Ana. "Marketing i odnosi s javnošću – uloge, granice i odnosi." Market-Tržište, vol. 16, br. 1-2, 2004, str. 39-52. https://hrcak.srce.hr/22000. Citirano 28.11.2020.
Chicago 17th Edition
Tkalac Verčič, Ana. "Marketing i odnosi s javnošću – uloge, granice i odnosi." Market-Tržište 16, br. 1-2 (2004): 39-52. https://hrcak.srce.hr/22000
Harvard
Tkalac Verčič, A. (2004). 'Marketing i odnosi s javnošću – uloge, granice i odnosi', Market-Tržište, 16(1-2), str. 39-52. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/22000 (Datum pristupa: 28.11.2020.)
Vancouver
Tkalac Verčič A. Marketing i odnosi s javnošću – uloge, granice i odnosi. Market-Tržište [Internet]. 2004 [pristupljeno 28.11.2020.];16(1-2):39-52. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22000
IEEE
A. Tkalac Verčič, "Marketing i odnosi s javnošću – uloge, granice i odnosi", Market-Tržište, vol.16, br. 1-2, str. 39-52, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22000. [Citirano: 28.11.2020.]

Sažetak
U današnjoj, sve složenijoj organizaciji poslovanja postoji određena konfuzija kada se radi o ulogama i granicama koje u kompaniji imaju funkcije marketinga i odnosa s javnošću. Iako je izjednačavanje funkcija odnosa s javnošću i marketinga u poslovnoj praksi dosta često, među stručnjacima za odnose s javnošću postoji konstantna debata o odnosima ove dvije funkcije. S jedne strane se nalaze praktičari koji vrlo često rade kao podrška marketinškoj funkciji organizacije, a s druge strane se (češće) nalaze znanstvenici koji smatraju funkciju odnosa s javnošću potpuno odvojenom od funkcije marketinga. Ubrzanim razvojem odnosa s javnošću i marketinga, obje funkcije igraju sve veću ulogu u određivanju politike poslovanja organizacije. Marketing usmjerava i potiče marketinšku orijentaciju organizacije, dok se odnosi s javnošću nadaju većoj usmjerenosti javno poželjnim ciljevima, pri čemu dvije orijentacije nisu nužno kompatibilne. Preklapanje dvije funkcije i slični zadaci koje imaju, ukazuje na potrebu da se povezanost marketinga i odnosa s javnošću na neki način formalizira.

Ključne riječi
odnosi s javnošću; marketing; model odnosa funkcija

Hrčak ID: 22000

URI
https://hrcak.srce.hr/22000

[engleski]

Posjeta: 2.174 *