Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Rangiranje sveučilišta i mjerenje citiranosti

Damjana Frančić orcid id orcid.org/0000-0003-0294-784X ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Sveučilišna knjižnica


Puni tekst: hrvatski pdf 1.193 Kb

str. 61-87

preuzimanja: 570

citiraj


Sažetak

Svjetska ljestvica rangiranja sveučilišta dobro je postavljen alat koji koriste studenti te sveučilišni menadžeri i kreatori politika. Postojeći sustavi rangiranja uspoređuju sveučilišta mjereći akademski i istraživački rad. Svaki sustav rangiranja za sebe tvrdi da ima jedinstvenu metodologiju koja može mjeriti „kvalitetu“ sveučilišta. Vrijednost rangiranja sustava i dalje nije sasvim jasna, premda koristi marketingu. Kad izađu na globalne rang liste, sveučilišta ne mogu izbjeći uspoređivanje na nacionalnoj i međunarodnoj razini, što dovodi do promjena u načinu njihova funkcioniranja. Godišnji rezultat bilo kojeg rangiranja trebao bi imati objašnjenu metodologiju, a podaci o rangiranju ne bi trebali biti temelj odlukama o politici visokog obrazovanja.

Ključne riječi

rangiranje sveučilišta, akademsko rangiranje, ljestvice rangiranja, mjerenje citiranosti

Hrčak ID:

239593

URI

https://hrcak.srce.hr/239593

Datum izdavanja:

2.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.322 *