hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.27.1.9

Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika

Mirko Lukaš   ORCID icon orcid.org/0000-0003-2725-3035 ; Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (323 KB) str. 81-101 preuzimanja: 300* citiraj
APA 6th Edition
Lukaš, M. (2020). Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika. Metodički ogledi, 27 (1), 81-101. https://doi.org/10.21464/mo.27.1.9
MLA 8th Edition
Lukaš, Mirko. "Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika." Metodički ogledi, vol. 27, br. 1, 2020, str. 81-101. https://doi.org/10.21464/mo.27.1.9. Citirano 10.05.2021.
Chicago 17th Edition
Lukaš, Mirko. "Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika." Metodički ogledi 27, br. 1 (2020): 81-101. https://doi.org/10.21464/mo.27.1.9
Harvard
Lukaš, M. (2020). 'Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika', Metodički ogledi, 27(1), str. 81-101. https://doi.org/10.21464/mo.27.1.9
Vancouver
Lukaš M. Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika. Metodički ogledi [Internet]. 2020 [pristupljeno 10.05.2021.];27(1):81-101. https://doi.org/10.21464/mo.27.1.9
IEEE
M. Lukaš, "Povijesni diskurs stručnog usavršavanja i trajne izobrazbe nastavnika", Metodički ogledi, vol.27, br. 1, str. 81-101, 2020. [Online]. https://doi.org/10.21464/mo.27.1.9

Sažetak
Usporednom analizom odabranih povijesnih i suvremenih pedagoških dokumenata stručno usavršavanje se prepoznaje kao trajna i neodvojiva komponenta nastavničke profesije. Trajno usavršavanje odgojnoobrazovnih djelatnika nepravedno se pripisuje tek vremenu paradigme cjeloživotnog obrazovanja. Pedagoški teoretičari nastavničkoj profesiji od njezinih početaka i pokušaja zakonske regulative te njezina društvenog etabliranja propisuju trajnu potrebu stručnog usavršavanja u svrhu profesionalnog razvitka i karijernog napredovanja, kao i obvezu neprestanog učenja. Već u prvom zakonskom dokumentu iz 1874. godine propisano je individualno i produžno obrazovanje svih učitelja. Time stručno usavršavanje postaje ključna sastavnica učiteljske profesije, a kasnije i svih odgojno obrazovnih djelatnika. Analizom povijesnih dokumenata utvrđena je sto pedeset godišnja zakonska i propisima regulirana trajna obveza stručnog usavršavanja nastavnika koja u praksi često nije ostvarena. Nakon dosegnute sveučilišne razine inicijalnog obrazovanja svih nastavnika i učitelja, potrebno je stvoriti uvjete za njihovo sustavno i učinkovito stručno usavršavanje.

Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje; profesionalno učenje; permanentno obrazovanje; školski propisi

Hrčak ID: 243953

URI
https://hrcak.srce.hr/243953

[engleski]

Posjeta: 615 *