hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31306/s.62.3.1

Korištenje IRAP metodologije pri selektiranju prometnih nesreća uzrokovanih umorom vozača cestovnih vozila

Davor Sumpor ; Fakultet prometnih znanosti, Zagreb, Hrvatska
Marko Ševrović ; Fakultet prometnih znanosti, Zagreb, Hrvatska
Sandro Tokić ; Fakultet prometnih znanosti, Zagreb, Hrvatska
Bojan Jovanović ; Fakultet prometnih znanosti, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 275-292 preuzimanja: 164* citiraj
APA 6th Edition
Sumpor, D., Ševrović, M., Tokić, S. i Jovanović, B. (2020). Korištenje IRAP metodologije pri selektiranju prometnih nesreća uzrokovanih umorom vozača cestovnih vozila. Sigurnost, 62 (3), 275-292. https://doi.org/10.31306/s.62.3.1
MLA 8th Edition
Sumpor, Davor, et al. "Korištenje IRAP metodologije pri selektiranju prometnih nesreća uzrokovanih umorom vozača cestovnih vozila." Sigurnost, vol. 62, br. 3, 2020, str. 275-292. https://doi.org/10.31306/s.62.3.1. Citirano 27.10.2021.
Chicago 17th Edition
Sumpor, Davor, Marko Ševrović, Sandro Tokić i Bojan Jovanović. "Korištenje IRAP metodologije pri selektiranju prometnih nesreća uzrokovanih umorom vozača cestovnih vozila." Sigurnost 62, br. 3 (2020): 275-292. https://doi.org/10.31306/s.62.3.1
Harvard
Sumpor, D., et al. (2020). 'Korištenje IRAP metodologije pri selektiranju prometnih nesreća uzrokovanih umorom vozača cestovnih vozila', Sigurnost, 62(3), str. 275-292. https://doi.org/10.31306/s.62.3.1
Vancouver
Sumpor D, Ševrović M, Tokić S, Jovanović B. Korištenje IRAP metodologije pri selektiranju prometnih nesreća uzrokovanih umorom vozača cestovnih vozila. Sigurnost [Internet]. 2020 [pristupljeno 27.10.2021.];62(3):275-292. https://doi.org/10.31306/s.62.3.1
IEEE
D. Sumpor, M. Ševrović, S. Tokić i B. Jovanović, "Korištenje IRAP metodologije pri selektiranju prometnih nesreća uzrokovanih umorom vozača cestovnih vozila", Sigurnost, vol.62, br. 3, str. 275-292, 2020. [Online]. https://doi.org/10.31306/s.62.3.1

Sažetak
SAŽETAK: Korištenjem samo klasičnih metoda zasnovanih na izračunu objektivnog statističkog rizika nakon ekspertiza prometnih nesreća vrlo je teško pouzdano izdvojiti one za koje je mogući uzrok umor vozača cestovnih vozila. IRAP metodologija može bitno pomoći u boljem izdvajanju prometnih nesreća za koje je vjerojatni uzrok umor vozača, jer se iRAP metodologijom može brzo i objektivno procijeniti statička sigurnost prometne infrastrukture, a onda i isključiti kao mogući uzrok. Prema dinamičkom otvorenom Fullerovom TCI modelu „zahtjev zadaće-sposobnost vozača“, vozači dominantno određuju željenu razinu težine zadaće tijekom vožnje odabirom brzine, što u slučaju odabira nedopuštene brzine ili brzine neprilagođene uvjetima na cesti između ostaloga može ovisiti i o tome je li vozač umoran ili ne. Na primjeru šest prometnih nesreća na autocestama u Republici Hrvatskoj, izdvojenih statističkom obradom prema karakterističnim kriterijima iz recentne znanstvene literature, pokazat će se kako se primjenom iRAP metodologije odrednice prometne infrastrukture iz skupine čimbenika „prometni okoliš“ mogu potpuno isključiti kao uzrok prometne nesreće. Što točnije izdvajanje prometnih nesreća cestovnih vozila za koje je mogući uzrok umor pomoći će kolegama istraživačima iz ostalih znanstvenih područja istražiti karakteristične čimbenike prometnih nesreća povezanih s umorom, a zbog predlaganja mjera za smanjivanje utjecaja umora na izvedbu vozača.

Ključne riječi
umor, prometne nesreće, cestovna vozila, težina zadaće, izvedba, sigurnost

Hrčak ID: 244425

URI
https://hrcak.srce.hr/244425

[engleski]

Posjeta: 413 *