Skoči na glavni sadržaj

Kratko priopćenje

https://doi.org/10.15836/ccar2020.291

Uvođenje nove edukacijske paradigme za bolju izobrazbu kardioloških specijalizanata

Hasan Ali Farhan ; Scientific Council of Cardiology, Iraqi Board for Medical Specializations- Baghdad Heart Centre, Baghdad, Iraq
Zainab Atiyah Dakhil orcid id orcid.org/0000-0001-7102-522X ; Baghdad University/Al- Kindy College of Medicine/ Department of Medicine, Baghdad, Iraq


Puni tekst: hrvatski pdf 427 Kb

str. 291-295

preuzimanja: 259

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 427 Kb

str. 291-295

preuzimanja: 220

citiraj


Sažetak

Specijalizacija u interventnoj kardiologiji ubrzano napreduje, no programi kardiološke specijalizacije ne prate taj napredak u potpunosti. Edukacijsko ozračje koje zdravstvena institucija stvara za osobe koje podučava važna su odrednica za kvalitetu zdravstvenih usluga kojem može ponuditi bolesnicima. Pokušali smo odrediti slabe točke u tradicionalnom programu specijalizacije iz kardiologije kroz učestalo skupljanje povratnih informacija od specijalizanata koji su ga pohađali. Nakon toga pokušali smo premostiti jaz u znanju i praksi uspostavljanjem nove edukacijske paradigme koja se sastojala u uvođenju pet dodatnih tečaja u edukaciji specijalizanata na zadnjoj godini specijalizacije, koji su uključivali trening implantacije i programiranja kardioloških uređaja, osnove primjene holter sustava, osnove elektrofiziologije, pristup i zbrinjavanje prirođenih srčanih bolesti u odraslih te sudjelovanje u radu odjela za patološka kardiološka stanja u trudnoći. Nakon što su svi specijalizanti dovršili novi program treninga, ispunili su anketu kojom smo dobili povratnu informaciju o njihovoj razini zadovoljstva svakim tečajem, prednostima i nedostatcima u svakom tečaju te njihovim prijedlozima glede budućih edukacijskih programa za poboljšanje kompetencije idućih generacija specijalizanata. Anketa je pokazala da je razina zadovoljstva bila najveća za tečajeve u odjelima za elektrofiziologiju i patološka kardiološka stanja u trudnoći, a najniža razina zadovoljstva bila je vezana za tečaj implantacije kardioloških uređaja, prije svega zbog ograničena praktičnog treninga. Ovaj je program nudio jednake mogućnosti i prilike svim kandidatima u poboljšanju znanja i povećanju sposobnosti kako bi poboljšali kompetencije, što će posljedično poboljšati i kardiovaskularnu njegu.

Ključne riječi

interventna kardiologija; specijalizacija; trening

Hrčak ID:

245355

URI

https://hrcak.srce.hr/245355

Datum izdavanja:

28.10.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.216 *