Korištenje suvremenih tehnologija i nekih pokazatelja mentalnog zdravlja predškolske djece u Hrvatskoj
Ella Selak Bagarić
; Child and Youth Protection Center of Zagreb, Zagreb, Croatia
Gordana Buljan Flander
; Child and Youth Protection Center of Zagreb, Zagreb, Croatia
Mia Roje
; Child and Youth Protection Center of Zagreb, Zagreb, Croatia
Ana Raguž
; Child and Youth Protection Center of Zagreb, Zagreb, Croatia
APA 6th Edition Selak Bagarić, E., Buljan Flander, G., Roje, M. i Raguž, A. (2021). Utilising Modern Technologies and some Indicators of Mental Health in Pre-school Children in Croatia. Archives of Psychiatry Research, 57 (1), 69-80. https://doi.org/10.20471/may.2021.57.01.07
MLA 8th Edition Selak Bagarić, Ella, et al. "Utilising Modern Technologies and some Indicators of Mental Health in Pre-school Children in Croatia." Archives of Psychiatry Research, vol. 57, br. 1, 2021, str. 69-80. https://doi.org/10.20471/may.2021.57.01.07. Citirano 12.04.2021.
Chicago 17th Edition Selak Bagarić, Ella, Gordana Buljan Flander, Mia Roje i Ana Raguž. "Utilising Modern Technologies and some Indicators of Mental Health in Pre-school Children in Croatia." Archives of Psychiatry Research 57, br. 1 (2021): 69-80. https://doi.org/10.20471/may.2021.57.01.07
Harvard Selak Bagarić, E., et al. (2021). 'Utilising Modern Technologies and some Indicators of Mental Health in Pre-school Children in Croatia', Archives of Psychiatry Research, 57(1), str. 69-80. https://doi.org/10.20471/may.2021.57.01.07
Vancouver Selak Bagarić E, Buljan Flander G, Roje M, Raguž A. Utilising Modern Technologies and some Indicators of Mental Health in Pre-school Children in Croatia. Archives of Psychiatry Research [Internet]. 2021 [pristupljeno 12.04.2021.];57(1):69-80. https://doi.org/10.20471/may.2021.57.01.07
IEEE E. Selak Bagarić, G. Buljan Flander, M. Roje i A. Raguž, "Utilising Modern Technologies and some Indicators of Mental Health in Pre-school Children in Croatia", Archives of Psychiatry Research, vol.57, br. 1, str. 69-80, 2021. [Online]. https://doi.org/10.20471/may.2021.57.01.07
Sažetak Iako je tijekom proteklog desetljeća proveden niz studija o povezanosti vremena provedenim pred zaslonom s ishodom razvoja djece, većina studija uglavnom se bavi problemom pretilosti i tjelesne sposobnosti djece, dok su tek rijetke studije ispitivale povezanost vremena provedenog uz zaslone i mentalnog zdravlja, a posebno nedostaje istraživanja koja se tiču internaliziranih problema djece. Rano otkrivanje psiholoških problema jedan je od temelja uspješne prevencije i liječenja, a neka istraživanja pokazuju da čak 20% djece, uključujući i djecu vrtićke dobi, pokazuje određene psihološke poteškoće, te da su određena ponašanja predškolske djece povezana s raznim mentalnim poremećajima i problemima u odrasloj dobi. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati korelaciju između ukupnog vremena provedenog uz zaslone i nekih pokazatelja mentalnog zdravlja djece - emocionalne reaktivnosti, anksioznosti / depresije, somatskih problema, povlačenja, problema sa spavanjem, problema s pažnjom i drugih problema, u uzorku Hrvatske djeca koja pohađaju vrtiće. Također smo ispitali moderirajuće učinke uključenosti djeteta u druge aktivnosti, kao što su tjelesna aktivnost, igranje s vršnjacima, ukupne aktivnosti na otvorenom i vrijeme provedeno u drugim aktivnostima. U ovom su radu istraženi potencijalni rizični i zaštitni čimbenici povezani sa vremenom provedenim uz zaslone u djece predškolske dobi s naglaskom na njihovo mentalno zdravlje.