Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Matrimonijski performativ u Robinji Hanibala Lucića

Dolores Grmača
Ivana Olujić


Puni tekst: hrvatski pdf 304 Kb

str. 168-194

preuzimanja: 306

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 304 Kb

str. 168-194

preuzimanja: 104

citiraj


Sažetak

U teorijskom okviru govornih činova sagledat će se etape sklapanja braka sadržane u Lucićevoj drami. U književnoj historiografiji redovito se ističe da nakon posteljnog obreda, kojim se dokazalo Robinjino djevičanstvo, započinje obred vjenčanja, te se postavlja pitanje bi li Derenčin i Robinja stupili u brak da ona nije bila nevina. U ovom se radu nudi novo čitanje Lucićeve drame i argumentira da su Derenčin i Robinja sklopili brak prije posteljnoga obreda i završne svečane scene, te da nevinost uopće nije postavljena kao uvjet. U razumijevanju toga što se zapravo događa na sceni u Lucićevoj prilično statičnoj drami ključno je upravo govorno djelovanje, tj. matrimonijski je performativ odgovoran za oblikovanje radnje, njezina zapleta i raspleta. Robinja je jedna od prvih europskih ljubavnih drama prošnje i scenske ženidbe, štoviše, to je drama o idealnom modelu braka sklopljenom iz ljubavi, braka shvaćenog kao susret dviju volja usuprot dominantnom modelu braka koji je rezultat obiteljskog sporazuma mimo volje mladenaca.

Ključne riječi

Lucić, Hanibal; Robinja; teorija performativa; sklapanje braka

Hrčak ID:

246511

URI

https://hrcak.srce.hr/246511

Datum izdavanja:

20.10.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.012 *