hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.29.4.03

Otpornost školske djece – multikulturna usporedba triju zemalja – Hrvatske, Švedske i Portugala

Renata Miljević-Riđički   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1217-4687 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Celeste Simões ; Sveučilište u Lisabonu, Kineziološki fakultet, Cruz Quebrada, Portuga
Birgitta Kimber ; Sveučilište Umeå, Odsjek za kliničke znanosti, Umeå, Švedska

Puni tekst: engleski, pdf (246 KB) str. 555-574 preuzimanja: 215* citiraj
APA 6th Edition
Miljević-Riđički, R., Simões, C. i Kimber, B. (2020). Resilience in School Children – A Multicultural Comparison between Three Countries – Croatia, Sweden and Portugal. Društvena istraživanja, 29 (4), 555-574. https://doi.org/10.5559/di.29.4.03
MLA 8th Edition
Miljević-Riđički, Renata, et al. "Resilience in School Children – A Multicultural Comparison between Three Countries – Croatia, Sweden and Portugal." Društvena istraživanja, vol. 29, br. 4, 2020, str. 555-574. https://doi.org/10.5559/di.29.4.03. Citirano 21.06.2021.
Chicago 17th Edition
Miljević-Riđički, Renata, Celeste Simões i Birgitta Kimber. "Resilience in School Children – A Multicultural Comparison between Three Countries – Croatia, Sweden and Portugal." Društvena istraživanja 29, br. 4 (2020): 555-574. https://doi.org/10.5559/di.29.4.03
Harvard
Miljević-Riđički, R., Simões, C., i Kimber, B. (2020). 'Resilience in School Children – A Multicultural Comparison between Three Countries – Croatia, Sweden and Portugal', Društvena istraživanja, 29(4), str. 555-574. https://doi.org/10.5559/di.29.4.03
Vancouver
Miljević-Riđički R, Simões C, Kimber B. Resilience in School Children – A Multicultural Comparison between Three Countries – Croatia, Sweden and Portugal. Društvena istraživanja [Internet]. 2020 [pristupljeno 21.06.2021.];29(4):555-574. https://doi.org/10.5559/di.29.4.03
IEEE
R. Miljević-Riđički, C. Simões i B. Kimber, "Resilience in School Children – A Multicultural Comparison between Three Countries – Croatia, Sweden and Portugal", Društvena istraživanja, vol.29, br. 4, str. 555-574, 2020. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.29.4.03

Sažetak
Kultura i kontekst važni su za dječji razvoj te utječu, između
ostalog, i na otpornost. Glavni cilj našeg istraživanja bio je
provjeriti postoje li razlike u otpornosti školske djece od 10
do 12 godina između triju zemalja – Hrvatske, Švedske i
Portugala. Ispitanici su bili učenici (N = 750) iz hrvatskih,
švedskih i portugalskih škola, 54,5 % dječaka i 45,5 %
djevojčica. Primijenjen je upitnik otpornosti Child and Youth
Resilience Measure, CYRM-28. Provedene su deskriptivna
analiza podataka i jednosmjerna analiza varijance. Ukupan
rezultat, kao i rezultati na pojedinim česticama CYRM-28,
visoki su. Nađene su i razlike i sličnosti između triju zemalja.
Švedska i Portugal imaju najviše sličnosti, a zatim Hrvatska i
Švedska. Hrvatska i Portugal imaju najmanje sličnosti kad se
gledaju parovi zemalja. O rezultatima se raspravlja u
kontekstu potreba zemalja za obrazovanjem za otpornost i
primjenom kurikula otpornosti.

Ključne riječi
djeca; otpornost; međukulturna usporedba; kurikul otpornosti

Hrčak ID: 246648

URI
https://hrcak.srce.hr/246648

[engleski]

Posjeta: 563 *